عکس / توئیت منحرف کننده ترامپ !
عکس / توئیت منحرف کننده ترامپ !

    ماجرا: دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده چند روزی است که بیماری کرونا را تقریبا پشت سر گذاشته و به حالت معمول خود برگشته است. او در این روزها احساس می‌کند که باید تجربه‌های پزشکی خود را هر طوری که صلاح می‌داند به دیگران پیشنهاد دهد. به گزارش رسانه جهانی یورونیوز ترامپ باز […]

توئیت منحرف کننده ترامپ !

توئیت منحرف کننده ترامپ !

 

 

ماجرا:

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده چند روزی است که بیماری کرونا را تقریبا پشت سر گذاشته و به حالت معمول خود برگشته است. او در این روزها احساس می‌کند که باید تجربه‌های پزشکی خود را هر طوری که صلاح می‌داند به دیگران پیشنهاد دهد. به گزارش رسانه جهانی یورونیوز ترامپ باز هم اطلاعاتی در رابطه با کویید 19 را به اشتراک گذاشته که پایه علمی درستی ندارد.

شرکت توییتر در ابتدای همه گیری ویروس کرونا قابلیتی را برای شبکه اجتماعی خودش ارائه کرد که با اطلاعاتی که منابع نامشخصی دارد و اشتباه هستند، مبارزه کند. این قابلیت به این شکل است که با علامت‌گذاری روی توییت‌های هر شخص نشان داده می‌شود که این پست درست نیست و حاوی اطلاعاتی اشتباه است. حالا بعد از چند توییت اشتباه ترامپ بار دیگر این رسانه اجتماعی پستی از ترامپ را علامت‌گذاری کرده و نوشته است که:” توییت رئيس جمهوری آمریکا حاوی اطلاعاتی با ادعاهای پزشکی و بهداشتی گمراه‌کننده است و به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم این موضوع را به اطلاع عموم برسانیم”.

 

توییت ترامپ چه بود؟

ترامپ در این پست اعلام کرده که روز گذشته کاملا از درگیری با این بیماری نجات یافته و دیگر کرونا نمی‌گیرد. او نوشته است که: دیروز به شکل کامل از مراقبت پزشکان خارج شدم و این به این معنی است که دیگر از این بیماری در امان هستم، کرونا نمیگیرم و به کسی نیز کرونا نمی‌دهم، خیلی خوب است که این را بدانید.

ترامپ شاید برای گفته‌های خود سندهایی داشته باشد که در روز گذشته پزشکان کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کردند که خطر انتقال ویروس از دونالد ترامپ به دیگران وجود ندارد. این صحبت‌ها بالاخره از سمت پزشکان کاخ سفید گفته شده است که ترامپ آن‌ها را اعلام کرده. این درحالی است که بسیاری از متخصصان می‌گویند که تنها ۱۰ روز پس از تشخیص اولیه‌ی عفونت می‌توان اطمینان یافت که راهی برای سرایت ویروس کرونا از بیمار به دیگران امکان ندارد.

در بیانه پزشکان کاخ سفید دو موضوع زیاد قابل توجه قرار گرفته اول اینکه در جمله‌ای گفته شده:” بر اساس استانداردهای شناخته شده‌ی فعلی” و موضوع دوم این است که مشخص نشده که آیا آخرین تست کرونای ترامپ مثبت است یا منفی.

کارنامه ترامپ در گرفتن این علامت از توییتر پر است و این بار اول نیست که ترامپ به نشر اطلاعات غلط توسط توییتر محکوم می‌شود بار دیگر نیز در رابطه با دقیق نبودن رای‌گیری پستی اظهار نظر کرده بود که این علامت را دریافت کرد. توییتر ترامپ اینگونه بود:” آرای رسیده از ایالت‌ها را نمی‌توان به طور دقیق شمارش کرد. چیزهای زیادی پیش‌ از این بسیار اشتباه پیش رفته‌اند” در ادامه توییتر نیز واکنش نشان داد و در رابطه با این پست نوشت:” بیاموزید که چگونه رای گیری از طریق پست امن و ایمن است.”

ترامپ که در روزهای قبل از کرونا، سخت مشغول تبلیغات انتخاباتی بود حالا با بهبود کامل به مبارزات خود در مقابل رقیب خودش، جو بایدن خواهد پرداخت. دونالد ترامپ قبلا از توییتر ابراز نارضایتی کرده و گفته‌ است که می‌خواهد این رسانه اجتماعی را محدود کند.