به گزارش نبض انرژی ، شرکت هیوندای کره جنوبی به خاطر احتمال آتش گرفتن باطری‌های خودروهای برقی‌اش قصد دارد ده‌ها هزار دستگاه از این خودرو را در سراسر جهان به نمایندگی‌ها فرا بخواند. این فراخوان در چین، اروپا، آمریکای شمالی و دیگر مناطق جهان انجام خواهد شد. این خودروساز هفته پیش گفته بود که قصد […]

به گزارش نبض انرژی ،

شرکت هیوندای کره جنوبی به خاطر احتمال آتش گرفتن باطری‌های خودروهای برقی‌اش قصد دارد ده‌ها هزار دستگاه از این خودرو را در سراسر جهان به نمایندگی‌ها فرا بخواند.

این فراخوان در چین، اروپا، آمریکای شمالی و دیگر مناطق جهان انجام خواهد شد.

این خودروساز هفته پیش گفته بود که قصد دارد به صورت داوطلبانه بیش از 25 هزار دستگاه از این خودروها را در داخل کره جنوبی برای رفع نقص فنی فراخوان کند.

هیوندای طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در آخرین مرحله صدور فراخوان داوطلبانه در آمریکا زیر نظر سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌های این کشور است و به زودی روند اطلاع رسانی به مالکان انجام خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود حدود 12 هزار دستگاه هیوندای در آمریکا و 40 هزار دستگاه در اروپا فراخوان شوند.

وزارت حمل و نقل کره جنوبی هفته پیش گفته بود که به خاطر احتمال اتصالی در سیستم برقی باطری‌های ولتاژ بالای خودروی برقی تولیدی هیوندای احتمال آتش گرفتن این خودروها وجود دارد.

البته شرکت سازنده این باطری‌ها نیز LG کره است وگفته دلیل آتش گرفتن خودروهای هیوندای اشکال در باطری‌ها نیست و هنوز نقص فنی آنها مشخص نشده است.

LG گفته آزمایشات انجام شده با همکاری هیوندای چیزی درباره احتمال آتش سوزی در باطری‌ها نشان نداده و بنابراین دلیل آتش‌سوزی خودروهای برقی هیوندای نمی‌تواند از باطری‌ها باشد.

قرار است پس از فراخوان خودروها نرم افزار آنها به روز رسانی شده و باطری‌های آنها تعویض شود.

این مسئله می‌تواند بیش از 500 میلیون دلار برای هیوندای هزینه در برداشته باشد.

انتشار این خبر باعث شد تا ارزش سهام هیوندای و شرکت سازنده باطری‌های LG به ترتیب 0.8 و 2 درصد منفی شود.