در مورد محمدعلی پورمختار در نبض انرژی بیشتر بخوانید کلیات محمدعلی پورمختار نمایندهٔ سابق دورهٔ دهم و نهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون قضایی از حوزهٔ انتخابیهٔ بهار و کبودرآهنگ در استان همدان است .او در مهر ۱۳۹۹ توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد. زندگی‌نامه محمدعلی پورمختار در سال ۱۳۴۱شمسی در لالجین استان همدان متولد […]

در مورد محمدعلی پورمختار در نبض انرژی بیشتر بخوانید
کلیات


محمدعلی پورمختار نمایندهٔ سابق دورهٔ دهم و نهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون قضایی از حوزهٔ انتخابیهٔ بهار و کبودرآهنگ در استان همدان است .او در مهر ۱۳۹۹ توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد.

پورمختار: منظور رییس جمهور پرونده زنجانی بود - تابناک | TABNAK
زندگی‌نامه

محمدعلی پورمختار در سال ۱۳۴۱شمسی در لالجین استان همدان متولد شد. دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در لالجین و دبیرستان را در همدان سپری نمود.

تحصیلات


پورمختار دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی و دکتری حقوق بین‌الملل می‌باشد.

فعالیت سیاسی نظامی 


وی از سال ۱۳۵۹ در سپاه به فعالیت پرداخت.  محمدعلی پورمختار همچنین نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ پارلمان در مجلس نهم است. او برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم هم ثبت‌نام کرده بود که از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شد.

دستگیری

خبرگزاری فارس، روز شنبه ۱۹ مهرماه ۱۳۹۹، به نقل از خبرنگار پارلمانی خود نوشت، محمدعلی پورمختار نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس نهم، مدتی است توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بازداشت شده‌است.