برخی خودروهای گازسوز مانند بمب متحرک عمل می کنند
برخی خودروهای گازسوز مانند بمب متحرک عمل می کنند
متأسفانه دولت برای این قضیه هیچ برنامه‌ای هم ندارد که بتواند درست انجام دهد. شلوغی جایگاه های سوخت سی ان جی باعث می شود که مردم استفاده از سوخت بنزین را ترجیح دهند. در واقع بسیاری از ماشین‌های دوگانه سوز به این دلیل که در صف نباشند بنزین می‌زنند که این موضوع به یک فرهنگ سازی و زیرساخت مطلوب نیاز دارد.

به گزارش “نبض انرژی” ، «ناصر رئیسی فر»، رئیس کانون کارفرمایی جایگاهداران سوخت در مورد اجرای فرآیند گازسوز کردن خوروها، و ارزیابی وی از چگونگی اجرای آن در سطح کشور گفت:

هرچقدر اتومبیل‌ها با استفاده از زیرساخت‌های لازم از سوخت CNG استفاده کنند به همان نسبت فروش بنزین پایین‌ می‌آید و مصرف بنزین کمتر می‌شود البته بحثی که وجود دارد این است آیا با توجه به اینکه بسیاری از جایگاه‌های ما با زیرساخت‌های پایه گاز ساخته نشده از بحث‌های فنی است که باید به طور تخصصی به آن پرداخت.

وی افزود: وقتی در جامعه این تشویق صورت می گیرد که فرآورده CNG جایگزین مصرف بنزین شود فروش بنزین پایین می‌آید که البته این موضوع حائز اهمیت است چراکه گاز یقینا آلودگی هوای کمتری ایجاد می‌کند و صرفه اقتصادی برای رانندگان خودروها دارد.

وی تصریح کرد: فراوانی گاز در کشور، امکان استفاده گسترده برای مردم را ایجاد کرده است، اما به همین نسبت مصرف بنزین پایین می‌آید و بعد هم فروش جایگاه‌ها کم می‌شود باید تمهیداتی را بیندیشند که جایگاه‌هایی که فروششان پایین می‌آید تا مجبور به تعطیلی و روی آوردن به مشاغل کاذب و غیر مفید نشوند.

رئیسی فر ادامه داد: به هر حال دوره آینده ، دوره استفاده از سوخت‌های فسیلی نیست و به تدریج همه کشورهای دنیا در حال استفاده از ماشین‌های برقی و یا تکنولوژی های نوین هستند، حمل و نقل سوخت گاز هم سخت تر و پر هزینه تر است اما ایجاد و تاسیس جایگاه گاز بسیار آسان‌تر از جایگاه‌ بنزین است.

رئیس کانون کارفرمایی جایگاهداران سوخت در پاسخ به این سوال که استقبال عمومی از گازسوز کردن خودروها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ عنوان کرد:

در این زمینه بسیاری از اتومبیل‌هایی که پایه بنزین داشتند و می‌خواهند گازسوز شوند غیراستاندارد عمل کردند و انفجارهایی که صورت می‌گیرد از این اقدامات غیراستاندارد ناشی می‌شود؛ هنوز تعداد زیادی ماشین‌ها گاز مایع استفاده می‌کنند. چیزی که در شبکه‌ها می‌بینم این است که در چند ماه اخیر با معضلات فراوانی روبرو هستند.

این خودروها در صف‌های طولانی، زمان‌های بسیار زیادی را صرف می‌کنند وقتی نمی‌توانند از گاز استفاده کنند کپسول گاز می‌گیرند که این کپسول‌ها بسیار خطرناک است هم برای خود اتومبیل هم برای جامعه. وقتی از کپسول‌های غیراستاندارد استفاده می‌کنند قطعا یک بمب متحرک را در شهر می‌گردانند.

وی با بیان اینکه متأسفانه دولت برای این قضیه هیچ برنامه‌ای هم ندارد که بتواند درست انجام دهد، تاکید کرد: شلوغی جایگاه های سوخت سی ان جی باعث می شود که مردم استفاده از سوخت بنزین را ترجیح دهند، در واقع بسیاری از ماشین‌های دوگانه سوز به این دلیل که در صف نباشند بنزین می‌زنند که این موضوع به یک فرهنگ سازی و زیرساخت مطلوب برای انجام این کار است.

رئیس فر افزود : همچنین ارائه تسهیلات به کسانی که به گازسوز کردن خودرویشان علاقه‌مند هستند و تولید ماشین‌ها با پایه گازسوز می تواند دولت را در اهداف و برنامه ریزی های خود یاری کند.