افزایش قیمت های جهانی طلا با چند سرعت گیر رو به رو بوده و همین عوامل باعث ایجاد گزینه های متعدد برای سرمایه گذاران فعال در بازارهای سفته بازانه شده است. قیمت طلا در بازارهای جهانی دستخوش تغییرات شدید شده و نوسانات کم سابقه ای را تجربه کرده است. 2 ماه پیش قیمت طلا از […]

 افزایش قیمت های جهانی طلا با چند سرعت گیر رو به رو بوده و همین عوامل باعث ایجاد گزینه های متعدد برای سرمایه گذاران فعال در بازارهای سفته بازانه شده است.

قیمت طلا در بازارهای جهانی دستخوش تغییرات شدید شده و نوسانات کم سابقه ای را تجربه کرده است.

2 ماه پیش قیمت طلا از 2000 دلار در هر اونس هم فراتر رفت و درست زمانیکه به نظر می رسید در قیمت های بالاتر از 2000 دلار در هر اونس تثبیت شده باشد، کاهش 15 درصدی پیدا کرد.

تثبیت نرخ بهره فدرال رزرو و ثبات در جنگ اقتصادی چین و آمریکا باعث شد تا قیمت طلا همچنان در بازه قیمتی 1850 دلار در هر اونس؛ نوسان رو به کاهش داشته باشد.

برگزاری مناظره اول انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن هم به پیروزی تمام عیار ترامپ نینجامید و روند نزولی ولی آرام قیمت طلا در هر اونس را ادامه دار کرد.

با این حال، برای کسانی که در بازارهای سفته بازانه جهانی سرمایه گذاری می کنند؛ هزاران میلیارد خلق پول به دلار و سایر ارزهای معتبر مانند یورو و ین ژاپن توسط بانک های مرکزی نمی تواند بر قیمت باارزش ترین فلز قیمتی بدون تاثیر باقی بماند.

کسانی که نوسانات کوتاه مدت در قیمت طلا را جدی نگرفته و سود خود را در میان مدت و بلندمدت جستجو کنند، در آینده از انتخاب طلا به عنوان محل سرمایه گذاری خوشحال خواهند شد.

فنر افزایش قیمت طلا به دلیل چند سرعت گیر کوتاه مدت جمع شده و در آینده نزدیک با شدت بیشتر آزاد خواهد شد.

البته کاهش ارزش سهام شرکت های بزرگ هم به دلیل داستان کرونا را نباید نادیده گرفت که می تواند بازار سهام در بورس های جهانی را برای سرمایه گذاران جذاب کند.

در کنار همه این عوامل؛ سرمایه گذراران ایرانی باید به نوسانات شدید قیمت دلار هم توجه کنند که این روزها قیمت هایی غیرواقعی و غیرمنقطی را تجربه می کند.