همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با محورهای 5 گانه انرژی/اختصاص چهارمین نشست همایش به«صنعت پالایش»
همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با محورهای 5 گانه انرژی/اختصاص چهارمین نشست همایش به«صنعت پالایش»
چهارمین نشست از سلسله نشست های پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، با موضوع «بررسی مشکلات صنعت پالایش نفت در ایران و ارائه راه حل ها و پیشنهادهای سیاستی برای آن » به میزبانی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

به گزارش نبض انرژی؛ در ادامه برگزاری چهار همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با عنوان «انرژی؛ پیشران اقتصاد ایران» بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

این همایش سالانه که معتبرترین رویداد اقتصاد مقاومتی در کشور است، توسط شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی با همکاری دیگر نهادها از جمله مجلس و دولت برگزار می شود. دبیرخانه این همایش نیز در مرکز سیاست پژوهی اقتصاد مقاومتی قرار دارد.

همایش سالانه اقتصاد مقاومتی هر ساله در بهمن ماه و در ایام مقارن با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تصویب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی برگزار می شود و طی آن، زمینه برای رصد و پایش اقتصاد مقاومتی در کشور، تقویت پایه های علمی و پژوهشی اقتصاد مقاومتی و ارائه پیشنهادهای عملیاتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور همه فعالان این حوزه فراهم می گردد.

5 محور پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی

رویکرد این همایش ها سیاست پژوهی و عملیات پژوهی است و هر سال یک موضوع محوری را مدنظر قرار می دهد تا راهکارهای لازم در آن حوزه را با رویکرد مقاوم سازی اقتصاد طرح و بررسی نماید. در سال جاری موضوع انرژی به عنوان موضوع محوری این همایش قرار گرفته و برای بررسی آن ۵ محور در نظر گرفته شده است.

ساختار اداره بخش انرژی، انرژی و روابط خارجی، اقتصاد برق، زنجیره تامین صنعت انرژی و زنجیره ارزش نفت و گاز، 5 محور مذکور است.

این همایش در روز 29 بهمن ماه سال 1397 مقارن با سالروز ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی برگزار می شود؛ پیش از برگزاری همایش نیز نشست هایی در هر یک از محورها جهت تدقیق مباحث تشکیل می شود.

چهارمین نشست از پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع صنعت پالایش

چهارمین نشست از این همایش پیش از روز برگزاری، به محور زنجیره ارزش نفت و گاز و موضوع « بررسی مشکلات صنعت پالایش نفت در ایران و ارائه راه حل ها و پیشنهادهای سیاستی برای آن » می پردازد. میزبان این پیش نشست مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی است.

در این نشست، مهندس متاجی مدیر سابق برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش، مهندس عزیزی مدیر عامل سابق هلدینگ شرکت نفت و گاز پارسیان، مهندس مداح مروج مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش و مهندس باقری مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز به عنوان اعضای اصلی نشست به همراه جمعی از صاحب نظران حوزه انرژی حضور دارند.

حضور در این نشست که امروز دوشنبه 15 بهمن ماه 1397 ساعت 9 تا 12 برگزار می شود، برای کارشناسان و پژوهشگران و عموم علاقه مندان این حوزه با هماهنگی امکانپذیر است.

الزامات دستیابی به لایسنس پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی در ایران

این نشست بعد از ظهر همین روز از ساعت ۱۴ الی ۱۷ در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با موضوع «الزامات دستیابی به لایسنس پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی در ایران» ادامه خواهد یافت.

در نشست بعد از ظهر، دکتر گیلانپور معاون اقتصادی صندوق توسعه ملی، مهندس دوستی مدیرعامل شرکت پیمانکاری پالایشگاه ستاره خلیج فارس، مهندس رادمنش قائم مقام شرکت آذرآب، مهندس مهدوی پور مشاور مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ایران و صاحبنظران و فعالان صنعت پالایشگاهی به تبادل نظر می پردازند.

  • منبع خبر : فارس