نخستین هواپیمای برقی هیدروژنی جهان
نخستین هواپیمای برقی هیدروژنی جهان
در حالی که برخی هواپیماهای آزمایشی با استفاده از سلول های سوختی هیدروژن به عنوان منبع تغذیه پرواز کرده اند، اما اندازه این هواپیمای موجود در بازار نشان می دهد که مسافران پرداختی می توانند خیلی زود در یک پرواز واقعا با میزان انتشار صفر پرواز کنند.

به گزارش “نبض انرژی” ، از Energy Live News، هواپیما تاکسی شش نفره کلاس Piper M، از زمین برخاست. این هواپیما پروازی را در یک مدار کامل الگویی و فرود در مرکز تحقیق و توسعه زیرواویا (ZeroAvia) را در فرودگاه کرنفیلد انگلستان (Cranfield) انجام داد.

این اولین پرواز باتری-برقی در مقیاس تجاری انگلیس است که در ماه ژوئن انجام شد.

این نقطه عطف بخشی از پروژه های فلایر (HyFlyer) است، برنامه ای که توسط دولت انگلستان پشتیبانی می شود و برای حمایت از تحقیقات علمی هواپیمایی تجاری با انتشار صفر کربن طراحی شده است.

همچنین هدف این است که ثابت کند هیدروژن می تواند به عنوان یک منبع انرژی کارآمد برای پروازهای تجاری باشد.

وال میفتاخوف ، مدیرعامل زیرواویا (ZeroAvia)، اظهار داشت: در حالی که برخی هواپیماهای آزمایشی با استفاده از سلول های سوختی هیدروژن به عنوان منبع تغذیه پرواز کرده اند، اما اندازه این هواپیمای موجود در بازار نشان می دهد که مسافران پرداختی می توانند خیلی زود در یک پرواز واقعا با میزان انتشار صفر پرواز کنند.

وزیر هواپیمایی انگلستان رابرت کورتز نیز اظهار کرد: هواپیمایی کانون نوآوری است و فناوری خارق العاده زیرواویا (ZeroAvia) همه ما را یک قدم به آینده ای پایدار برای سفرهای هوایی نزدیک تر می کند.

شرکت راه حل های هواپیمایی هیدروژنی- الکتریکی زیرواویا (ZeroAvia) قصد دارد به مرحله بعدی و نهایی برنامه توسعه خود، یعنی پرواز 250 مایل با انتشار صفر کربن از یک میدان هوایی در اورکنی اسکاتلند قبل از پایان سال، به پرواز درآید.