بررسی نفت بورسی در بین مشتریان بخش خصوصی ادامه دارد/عرضه میعانات گازی از هفته آینده در بورس
بررسی نفت بورسی در بین مشتریان بخش خصوصی ادامه دارد/عرضه میعانات گازی از هفته آینده در بورس
تبیانیان موفقیت عرضه نفت در بورس را نیازمند عرضه مستمر آن دانست و از اقبال بخش خصوصی برای پیوستن به جمع خریداران این محصول در بورس خبر داد.

به گزارش نبض انرژی؛امیرحسین تبیانیان، نماینده عرضه نفت خام شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی در میزگرد “انحصارشکنی در تجارت نفت” درباره اقدامات شرکت ملی نفت در راستای عرضه نفت در بورس گفت: شرکت ملی نفت مسئولیت اصلی تولید نفت خام و سایر فرآورده‌ها را بر عهده دارد و طبق تصمیم وزارت نفت میتواند مسئولیت بازاریابی نفت کشور را نیز بر عهده بگیرد.

تبیانیان خاطرنشان کرد: برای موفقیت عرضه نفت در بورس باید بتوانیم عرضه را به صورت مستمر و منظم ادامه دهیم. در حال حاضر ساختار بازار در حال شکل گیری است و بخش خصوصی در حال بررسی این بازار شکل گرفته بر اساس المان‌های اقتصادی است. بخش خصوصی میخواهد هزینه کند پس باید بازار اطمینان لازم را داشته باشد و اگر اینطور نباشد سرمایه‌گذاری نمی‌کند.در این میان کارگزاری‌ها و شرکت‌های داخلی نیز در صدد پیگیری جدی‌تر دریافت نفت خام ایران از بورس انرژی هستند.

نماینده شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر عرضه مستمر نفت در بورس و یافتن خریدار به عنوان وظیفه این شرکت گفت:بازار به این عرضه نیاز داشت و آنچه از سمت خریداران می آمد نشان میداد که این بازار قابلیت شکل گیری دارد.در ابتدا نیز به خاطر آسان‌تر بودن، بازاریابی نفت خام سبک مورد تقاضا قرار گرفت،هرچند که قرار نیست خود را به تنها به این کالا محدود کنیم و در تلاش هستیم تا سایر محصولات را هم در دستور کار قرار دهیم و همه‌ این تصمیمات نیز در راستای تعامل با بازار است.

نماینده عرضه نفت خام شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی افزود: در این راستا مجوز عرضه میعانات گازی در بورس انرژی نیز اخذ شد و طبق روال عرضه نفت، این عرضه نیز انجام می‌شود.این مهم نیز در راستای سیاست وزارت نفت است و بر این اساس هفته آینده عرضه میعانات گازی را در بورس کلید خواهیم زد.

 

  • منبع خبر : تسنیم