واکنش توئیتری به خودکشی پدر امیرحسین مرادی/ اگر به نظام فحش ندهید پسرتان اعدام می‌شود! انتشار خبر خودکشی پدر امیرحسین مرادی (از متهمان حوادث آبان ماه ۹۸) واکنش کاربران فضای مجازی را در پی داشت. شواهد حاکی از آن است که این اقدام تحت فشارهای روانی شبکه‌های خارجی صورت گرفته است. گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری […]

واکنش توئیتری به خودکشی پدر امیرحسین مرادی/ اگر به نظام فحش ندهید پسرتان اعدام می‌شود!

انتشار خبر خودکشی پدر امیرحسین مرادی (از متهمان حوادث آبان ماه ۹۸) واکنش کاربران فضای مجازی را در پی داشت. شواهد حاکی از آن است که این اقدام تحت فشارهای روانی شبکه‌های خارجی صورت گرفته است.

واکنش توئیتری به خودکشی پدر امیرحسین مرادی/ اگر به نظام فحش ندهید پسرتان اعدام می‌شود!

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: پس از صدور و تأیید حکم اعدام سه سارق مسلح اغتشاشگر در دیوان عالی کشور که در جریان اغتشاشات آبان‌ماه ۹۸ اقدام به آتش‌زدن بانک و تخریب اموال عمومی کرده‌بودند، هشتگی تحت عنوان اعدام نکنید در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفت که با پشتیبانی یگان سایبری منافقین، برخی از سلبریتی‌ها و دشمنان مغرض و همیشگی این مرز و بوم به ترند اول توئیتر در جهان تبدیل شد و بسیاری از مردم که از جزئیات اقدامات مجرمانه این محکومان بی‌خبر بودند ناخواسته با این جریان مرموز همراه شدند و جای جای فضای مجازی مملو از هشتگ اعدام نکنید شد.

کار تا جایی پیش رفت که حتی ترامپ و نتانیاهو نیز به این هشتگ پیوستند و در همانجا ماهیت واقعی این جریان چهره نمایان کرد.

حرفی که شنیده نشد

پیش از راه افتادن این جریان، سخنگوی قوه قضائیه در همان نشست خبری که از تأیید حکم این سه نفر در دیوان عالی کشور خبر داده بود، گفته بود: اجرای احکام، یک فرآیند کاملا قانونی دارد که باید طی شود و ممکن است در این فرآیند قانونی، باز دادرسی‌های فوق العاده مانند اعاده دادرسی یا اعمال ماده ۴۷۷ یا هر موجب قانونی دیگری چه در این پرونده و چه در سایر پرونده‌ها نتیجه پرونده را توام با تغییر کند.

۲۵ تیرماه وکلای مدافع متهمان این پرونده نیز با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود درخواست اعمال ماده ۴۷۷ را برای دستگاه قضایی ارسال کردند و در نهایت درخواست بررسی مجدد پرونده سه اعدامی از سوی دیوان عالی کشور پس از پیگیری وکلا جهت اعمال ماده ۴۷۷ پذیرفته شد.

توقف موقت اجرای حکم

وکلای متهمان در این خصوص اظهار داشتند: خوشبختانه این درخواست توسط رئیس دیوان عالی کشور پذیرفته شده و پرونده جهت بررسی مجدد به یکی از شعب دیوان عالی ارجاع شده است و باتوجه به موازین قانونی و رویه جاری قضایی در حال حاضر اجرای حکم اعدام موکلین تا زمان تعیین تکلیف نهایی قضایی در این پرونده، متوقف میباشد.

مریم مرادی، وکیل مدافع امیرحسین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس در این خصوص اظهار کرد: در حال حاضر صرفا درخواست ثبت شده‌است و این بر اساس ماده ۴۷۴ است و سپس باید به شعبه ارجاع شود و قاضی پرونده را بخواند. ماده ۴۷۷ مربوط به دستور ریاست قوه قضائیه می‌شود و زمانی است که رأی خلاف شرع باشد. وی رویکرد دستگاه قضایی نسبت به این پرونده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم که خبر خوبی برسد.

در حال حاضر پرونده این سه اعدامی برای بررسی مجدد به یکی از شعب دیوان عالی کشور ارجاع شده و افکار عمومی جامعه ایران در انتظار تصمیم دستگاه قضایی است.

با این حال صبح روز گذشته خبر خودکشی پدر امیرحسین مرادی همه را در شوک فرو برد. بنا بر گفته‌ی مادر امیرحسین مرادی، صبح دوشنبه جنازه پدر در زیر زمین خانه پیدا شده است. شواهد حاکی از آن است که این اقدام تحت فشارهای روانی شبکه‌های خارجی صورت گرفته است.

وکیل امیرحسین مرادی، از متهمان حوادث آبان ماه ۹۸ در گفت‌وگو با بی بی سی درباره دلایل خودکشی پدر این متهم می‌گوید: تماس یک نفر از خارجِ کشور و ترساندن خانواده‌ باعث خودکشی پدر شده است. بابک پاک‌نیا اضافه می‌کند: فرد تماس گیرنده به دروغ می‌گوید فرزند شما در صف اعدام است و اگر با من مصاحبه نکنید امیرحسین اعدام خواهد شد!