یک نماینده مجلس: چرا ستاد کرونا فقط رئیس جمهور را برای حضور در مجلس منع کرده و روسای قوای دیگر به سفر می‌روند؟ 🔸علیرضا سلیمی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس در اخطاری مستند به اصل ۱۳۱ قانون اساسی درباره عدم حضور رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی صمت گفت: براساس مواد […]

یک نماینده مجلس: چرا ستاد کرونا فقط رئیس جمهور را برای حضور در مجلس منع کرده و روسای قوای دیگر به سفر می‌روند؟

🔸علیرضا سلیمی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس در اخطاری مستند به اصل ۱۳۱ قانون اساسی درباره عدم حضور رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی صمت گفت: براساس مواد ۲۰۲ و ۲۰۴ آیین‌نامه داخلی مجلس رئیس جمهور در روز رأی اعتماد باید در جلسه مجلس حضور داشته باشد.

🔸ایشان قسم خورده به قانون اساسی وفادار باشد و قانون اساسی هم رئیس جمهور را موظف کرده به مصوبات مجلس پایبند باشد. ایشان باید امروز در جلسه رأی اعتماد حضور می‌یافت اما استنکاف کرده و تشریف نیاورده است.

🔸طبق آیین‌نامه هم سازوکار این جلسه بدون حضور ایشان مشخص نیست که آیا می‌توانیم جلسه را ادامه بدهیم یا نه. به نظرم خلاف قانون است و دو بار قبلی هم خلاف قانون بوده است.

🔸می‌گویند ستاد کرونا مصوب کرده ایشان نیاید. آیا این ستاد صرفا فقط برای یک نفر تشکیل جلسه می‌دهد. چطور رئیس قوه قضاییه و رئیس مجلس به سفر می‌روند. لازم است رئیس جمهور یک بار قانون اساسی را بخواند و به وظایف خود آشنا شود.

🔸️محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار گفت: عدم حضور رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد خلاف آیین‌نامه نیست و به خاطر رعایت پروتکل‌ها و مسائل مربوط به کروناست.