واکنش سازمان ملل به ادعاها درباره دخالت‌های خارجی در تنش‌های قره‌باغ سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در واکنش به ادعاها درباره برخی دخالت‌های خارجی در دور جدید تنش‌های منطقه قره‌باغ، گفت که این سازمان اطلاعات لازم برای تایید یا تکذیب این ادعاها را ندارد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان ملل شامگاه دوشنبه به […]

واکنش سازمان ملل به ادعاها درباره دخالت‌های خارجی در تنش‌های قره‌باغ

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در واکنش به ادعاها درباره برخی دخالت‌های خارجی در دور جدید تنش‌های منطقه قره‌باغ، گفت که این سازمان اطلاعات لازم برای تایید یا تکذیب این ادعاها را ندارد.

واکنش سازمان ملل به ادعاها درباره دخالت‌های خارجی در تنش‌های قره‌باغ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان ملل شامگاه دوشنبه به ادعای مقامات ارمنستانی مبنی بر اعزام شبه‌نظامی توسط ترکیه به منطقه مورد مناقشه قره‌باغ برای حمایت از آذربایجان واکنش نشان داد.

 «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در نشست خبری گفت که این سازمان نمی‌تواند مستقلاََ گزارش‌ها درباره دخالت ترکیه در دور جدید تنش‌های نظامی در منطقه قره‌باغ کوهستانی را تایید یا تکذیب کند.

دوجاریک در این باره توضیح داد: «ما هیچ اطلاعاتی درباره صحت این ادعا و بسیاری دیگر از ادعاها که مطرح می‌شود، نداریم. ما هیچ راهی هم برای بررسی آنها نداریم».

بر این اساس، وی همچنین افزود که سازمان ملل به دنبال استقرار ناظران «سازمان همکاری و امنیت اروپا» (OSCE) در منطقه قره‌باغ و محل درگیری‌های بین آذربایجان و ارمنستان است.

پیشتر وزارت خارجه ارمنستان با تکرار ادعای اعزام شبه‌نظامی توسط ترکیه به قره‌باغ، گفته بود که در حقیقت دو کشور آذربایجان و ترکیه مشغول مبارزه با این منطقه هستند.

این در حالی است که دولت ترکیه و آذربایجان این ادعا را قویاََ تکذیب کرده‌اند.

از سرگیری درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد یکشنبه آغاز شد.

«نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در نشست اضطراری با نمایندگان پارلمان این کشور درباره درگیری نظامی با جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ایروان ممکن است به طور رسمی استقلال جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی(جمهوری آرتساخ) را به رسمیت بشناسد.

 جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.