مادورو: ایران و ونزوئلا حق تعیین سرنوشت خود را دارند رئیس‌جمهور ونزوئلا در پیامی با اشاره به تحریم‌ها یکجانبه اخیر ایالات متحده آمریکا، تأکید کرد که کشورهایی چون ایران و ونزوئلا حق دارند در صلح و آرامش سرنوشت خود را تعیین کنند.  «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته (دوشنبه) در پیامی که در صفحه توییتر […]

مادورو: ایران و ونزوئلا حق تعیین سرنوشت خود را دارند

رئیس‌جمهور ونزوئلا در پیامی با اشاره به تحریم‌ها یکجانبه اخیر ایالات متحده آمریکا، تأکید کرد که کشورهایی چون ایران و ونزوئلا حق دارند در صلح و آرامش سرنوشت خود را تعیین کنند.

مادورو: ایران و ونزوئلا حق تعیین سرنوشت خود را دارند

 «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته (دوشنبه) در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، تأکید کرد که ونزوئلا و ایران حق تعیین سرنوشت خود و آرامش و صلح دارند.

 «کوبا، نیکاراگوئه، سوریه، ایران و دیگر کشورهای برادر در جهان حق تعیین سرنوشت خود و صلح و آرامش را دارند. اینجا ما با عزت تاریخی خود در صلح ایستاده‌ایم و آماده چالش‌ها و پیروزی‌های جدید هستیم».

مادورو با اشاره به اقدامات یکجانبه اخیر ایالات متحده علیه ایران و ونزوئلا گفت: «ما مردم آزاد و مستقلی هستیم که خواستار توقف آزار و شکنجه مجرمانه و محاصره‌ای هستیم که پیشرفت و توسعه مردم را تهدید می‌کند».

رئیس‌جمهور ونزوئلا پیش از این در جلسه مجازی هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل، ایالات متحده را بزرگترین تهدید برای صلح جهان توصیف کرد و خواستار توقف تمامی اقدامات یکجانبه‌ این کشور علیه تمامی افراد و کشورهایی شد که از حاکمیت و استقلال خود دفاع می‌کنند.

وی بار دیگر درخواست کرد تا ایالات متحده اجازه دهد مردم در صلح و آرامش باشند تا بتوانند حق پیشرفت و آرامش  خود را محقق کنند.

اظهارات مادورو در شرایطی مطرح می‌شود که ایالات متحده در هفته‌های اخیر، تحریم‌های جدیدی را علیه مادورو به دلیل همکاری با ایران تحمیل کرده است.

وزارت خارجه ونزوئلا نیز در واکنش به این اقدام ایالات متحده تأکید کرد که تحریم‌های جدید آمریکا علیه رئیس‌جمهور ونزوئلا را نوعی از تهاجم تلقی می‌کند و اینکه کاخ سفید نمی‌تواند کاراکاس را از ایجاد روابط تجاری و اقتصادی با ایران منع کند.

ایالات متحده آمریکا و برخی از همپیمانان این کشور در سالهای اخیر، تحریم‌هایی را علیه دولت ونزوئلا با هدف منزوی کردن رئیس‌جمهور این کشور و وادار کردن وی به کناره‌گیری از قدرت وضع کرده‌اند.