قیمت نفت در معاملات امروز به علت افزایش تعداد مبتلایان به کووید 19 که امید به بهبود ملایم تقاضا برای سوخت را کمرنگ کرد، کاهش یافت. همچنین شاخص‌های نفتی به علت کاهش قیمت‌های هفته گذشته در مسیر نخستین کاهش ماهانه در چند ماه گذشته قرار گرفتند. هر بشکه نفت برنت با 21 سنت کاهش 41.71 دلار معامله […]

قیمت نفت در معاملات امروز به علت افزایش تعداد مبتلایان به کووید 19 که امید به بهبود ملایم تقاضا برای سوخت را کمرنگ کرد، کاهش یافت.

همچنین شاخص‌های نفتی به علت کاهش قیمت‌های هفته گذشته در مسیر نخستین کاهش ماهانه در چند ماه گذشته قرار گرفتند.

هر بشکه نفت برنت با 21 سنت کاهش 41.71 دلار معامله شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 25 سنت کاهش 40 دلار به ازای هر بشکه فروخته شد.

نفت برنت هفته گذشته کاهش 2.9 درصدی و نفت خام آمریکا کاهش 2.1 درصدی را ثبت کردند.

نفت برنت در مسیر ثبت نخستین کاهش قیمت در 6 ماه گذشته قرار دارد درحالی که نفت خام آمریکا در آستانه ثبت نخستین کاهش ماهانه از ماه آوریل قرار دارد زیرا برخی کشورها دوباره محدودیت های حرکتی اعمال کردند و این امر بر چشم انداز بهبود تقاضا برای سوخت سایه می افکند.

تحلیلگران بانک ANZ در یادداشتی اعلام کردند: «شمار مبتلایان جدید کووید 19 در ایالت های بزرگ آمریکا رو به افزایش است که نگرانی ها در مورد محدودیت های حرکتی را که می تواند ادامه بهبود تقاضا برای سوخت در سه ماهه چهارم را به چالش بکشد، تقویت کرده است.»

همچین ایران و لیبی از کشورهای عضو اوپک نفت بیشتری صادر کرده اند. البته این دو کشور از توافق کاهش تولید مستثنی هستند.

بیکر هیوز، بزرگ ترین شرکت خدمات نفتی جهان هفته گذشته اعلام کرد حفاران آمریکایی برای دومین هفته متوالی بر تعداد دکل های نفت و گاز طبیعی افزوده اند.