روسیه انتظار یک بهبود بلندمدت و تدریجی را برای بازار نفت دارد. همه گیری ویروس کرونا تقاضا برای انرژی را در سراسر دنیا پایین آورده است. الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در یک اجلاس آنلاین دو روزه با سران انرژی گروه 20 گفت:« بازار جهانی نفت به سرعت بهبود نخواهد یافت و مدت‌ها طول می‌کشد […]

روسیه انتظار یک بهبود بلندمدت و تدریجی را برای بازار نفت دارد. همه گیری ویروس کرونا تقاضا برای انرژی را در سراسر دنیا پایین آورده است.

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در یک اجلاس آنلاین دو روزه با سران انرژی گروه 20 گفت:« بازار جهانی نفت به سرعت بهبود نخواهد یافت و مدت‌ها طول می‌کشد تا به سطح قبل از بحران کرونا بازگردد. تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا ده درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته‌است».

رونق اخیر در بازار نفت متوقف شده چون مصرف سوخت در آمریکا همچنان ضعیف است و چندین دولت اروپایی دوباره اقدامات محدود کننده جهت مهار گسترش ویروس کرونا را آغاز کرده‌اند. در همین حین، بازار نفت درگیر جذب مازاد تولید است. تاجران نفت افزایش شدید در صادرات عراق را برای ماه آینده گزارش داده اند و تولید در لیبی با پایان درگیری‌های نظامی افزایش خواهد یافت.