در موضوع منع به كارگيري بازنشستگان با همه افراد متخلف بدون مماشات برخورد قانونی انجام شود به خصوص در سازماني که منصوب به ایثارگران و خانواده معزز شهداست وضع رعايت قانون بايد بهتر از نهادها و سازمان هاي ديگر باشد. به نظر مي رسد نظارت بر اجراي قوانين در كشور يكي از مشكلات ريشه دار […]

در موضوع منع به كارگيري بازنشستگان با همه افراد متخلف بدون مماشات برخورد قانونی انجام شود به خصوص در سازماني که منصوب به ایثارگران و خانواده معزز شهداست وضع رعايت قانون بايد بهتر از نهادها و سازمان هاي ديگر باشد.
به نظر مي رسد نظارت بر اجراي قوانين در كشور يكي از مشكلات ريشه دار است كه با انجام آن بخشي از مشكلات كشور حل مي شود.يكي از اين قوانين خوبي كه تصويب آن مورد استقبال مردم نيز قرار گرفت قانون منع به كارگيري بازنشستگان است.
به گزارش عصرخبر،مدير عامل هلدينگ كشاورزي كوثركه از زير مجموعه هاي سازمان اقتصادي كوثر(بنياد شهيد است) بازنشسته است.
مدير عامل هلدينگ كشاورزي كوثر بازنشسته است؟
مدیرعامل هلدینگ کشاورزی کوثر(ع. ب )،در زمان اسلامیان رئیس اسبق سازمان بازنشستگی  كشوري ،مدير عامل صنايع شير ايران(پگاه) بود كه از سوي وي از سمتش عزل شد. همزمان مدیرعامل معزول پگاه با دارابودن ۳۳ سال سابقه از شعب تامین اجتماعی تهران درخواست جمع آوری سوابق و بازنشستگی را می نماید و پس از مدتي وي بازنشسته و مستمري بگير سازمان تامین اجتماعی مي شود.
اما همزمان با بازنشستگی با توجه رفاقت طولانی مدت با جناب اسکندری مدير عامل سازمان اقتصادي كوثر در زمان وزارت وي در جهاد كشاورزي از استان خوزستان به سمت مشاور اقتصادی هلدینگ کشاورزی کوثر منصوب و مدتي بعد مدیرعاملی کشت و صنعت شریف آباد به او سپرده می شود درهمین ايام قانون منع بکارگیری بازنشستگان به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان می رسد.
وي برای اینکه این پست را حفظ کند طی نامه مکتوب و با امضا خود از شعبه تامین اجتماعی درخواست می کند تا بازنشستگی او به حالت تعلیق درآورده شود.البته این قانون در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد اما جای سوال اینجاست درقانون منع بکارگیری بازنشستگان هرگونه دور زدن قانون ممنوع است.آيا اين موضوع مصداق دور زدن قانون است يا خير؟ وي به حوزه های نظارتی نیز عنوان نموده که بازنشسته نیست و با این روش درحال حاضر مدیرعامل هلدینگ کشاورزی در سازمان اقتصادی کشور است.
امیدواریم در موضوع منع به كارگيري بازنشستگان با همه افراد متخلف بدون مماشات برخورد قانونی انجام شود به خصوص در سازماني که منصوب به ایثارگران و خانواده معزز شهداست وضع رعايت قانون بايد بهتر از نهادها و سازمان هاي ديگر باشد.همچنين از رئيس بنياد شهيد، مجلس ، سازمان بازرسي كل كشور و نهاد هاي نظارتي انتظار است موضوع را مورد بررسي قرار داده و نتيجه به اطلاع عموم مردم برسد.
البته مسئولان سازمان تامین اجتماعی به خصوص معاونت بيمه اي آن نیز باید دقت نماید تا بازنشستگی اشخاصی که مجدد مشغول بکار می شوند را بررسی و چنانچه مشمول منع قانون بکارگیری بازنشستگان در مشاغل دولتی و شرکت‌های دولتی و شرکتهای وابسته به نهاد عمومی غیر دولتی می شوند را به حالت تعلیق درنیاورند و همسو با قانون منع به كارگيري بازنشستگان عمل نمایند و فقط تعلیق بازنشستگی در بخش خصوصی امکان پذیر ومیسر باشد .
منبع: عصرخبر