رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از مردم ارمنستان خواست تا آینده خود را از دست دولتی بگیرند که “آنها را به سوی فاجعه سوق می‌دهد” و آنهایی که از این مقام نظیر عروسک خیمه شب بازی استفاده می‌کنند. این اظهارنظر از سوی اردوغان در پی درگیری اخیر بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در […]

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از مردم ارمنستان خواست تا آینده خود را از دست دولتی بگیرند که “آنها را به سوی فاجعه سوق می‌دهد” و آنهایی که از این مقام نظیر عروسک خیمه شب بازی استفاده می‌کنند.

این اظهارنظر از سوی اردوغان در پی درگیری اخیر بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه ناگورنو-قره‌باغ مطرح شده است.

اردوغان در توئیتر نوشت: در حالی که من از مردم ارمنستان می‌خواهم که آینده خود را از دست دولت که آنها را به فاجعه سوق می‌دهد و کسانی که از آن مانند عروسک‌ خیمه شب بازی استفاده می‌کنند، بیرون بکشند، ما همچنین از تمام جهان می‌خواهیم که در نبرد با تهاجم و بی رحمی، در کنار جمهوری آذربایجان باشند.

پس از درگیری‌های امروز، ارمنستان حکومت نظامی اعلام و جمعیت این کشور را بسیج کرده است. ترکیه دولت ایروان را بابت آنچه که اقدامات تحریک آمیز علیه جمهوری آذربایجان توصیف کرد، مورد انتقاد شدید قرار داده است.