در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ؛ پس از فیسبوک، گوگل هم از ممنوع کردن انتشار هرگونه تبلیغات سیاسی در پلتفرمهای وابسته به خود در روز بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داد. به گزارش نبض فناوری پیشبینی میشود هیات نظارت فیسبوک در اواسط یا اواخر ماه آینده میلادی فعالیت خود را آغاز کند. […]
در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ؛
پس از فیسبوک، گوگل هم از ممنوع کردن انتشار هرگونه تبلیغات سیاسی در پلتفرمهای وابسته به خود در روز بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داد.
به گزارش نبض فناوری پیشبینی میشود هیات نظارت فیسبوک در اواسط یا اواخر ماه آینده میلادی فعالیت خود را آغاز کند. هیات نظارت بر فیسبوک که بهعنوان یک مرجع درباره محتوای انتشار در این پلتفرم تصمیم میگیرد، از ماه آینده میلادی(اکتبر) فعالیت خود را آغاز میکند.
مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی این شرکت دو سال قبل در پی انتقادات شدید درباره روند کند حذف اخبار جعلی، نفرت پراکنی و کمپینهای مخرب در این پلتفرم، هیاتی نیمه مستقل ایجاد کرد. وظیفه این هیات تصمیمگیری درباره چالشهای محتوایی (مثلا چه زمان پستهای فیسبوک و اینستاگرام نفرت پراکنی به حساب میآیند) است.
او در بیانیهای اعلام کرد: همچنین کاربران نیز از طریق این سیستم میتوانند نسبت به رای هیات نظارت فیسبوک درباره محتوا اعتراض کنند. اگر آزمایش این سیستم طبق برنامهریزیها تکمیل شود، هیات نظارتی فیسبوک در اواسط یا اواخر اکتبر میتواند بررسی پروندهها را آغاز کند.
اما پس ار فیسبوک؛ گوگل نیز اعلام کرده بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ سوم نوامبر هیچ تبلیغات سیاسی را در این ارتباط منتشر نمیکند.
گوگل با ارسال ایمیلهایی برای شرکتها و مؤسسات ناشر تبلیغات دیجیتال که با آن همکاری دارند، اعلام کرده در روز بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هیچ تبلیغاتی را که در آن به کاندیداها، خود انتخابات یا نتایج آن اشاره شده باشد، منتشر نمیکند.
به نظر میرسد علت این مساله نگرانی از وقوع آشوبهای خیابانی بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ باشد. رفتارهای خارج از عرف ترامپ که معتقد است وی به طور قطع پیروز انتخابات مذکور خواهد بود، به نگرانیها در این زمینه دامن زده است.
حساسیت گوگل تا بدان جا افزایش یافته که در این ایمیل تصریح کرده هر آگهی که در آن اصطلاحات مرتبط با انتخابات به کار رفته باشد را در روز بعد از برگزاری انتخابات منتشر نمیکند. این محدودیت همه پلتفرمهای وابسته به گوگل و از جمله یوتیوب را در بر میگیرد.