ماموریت‌های جدید spgc چیست ؟
ماموریت‌های جدید spgc چیست ؟
این مجتمع علاوه بر تحویل فازهای جدید در حال حاضر وظیفه راهبری بخش‌های مختلفی را در منطقه نیز بر عهده گرفته است. این در حالی است که در توسعه ایجاد شده نیروهای چندانی نیز جذب مجتمع نشده‌اند و در عین حال کیفیت و کمیت کار در تمام بخش‌های SPGC حفظ و در برخی موارد بهبود نیز یافته است.

به گزارش “نبض انرژی” ، از مجتمع گاز پارس جنوبی علمدار بابایی در نشستی که با حضور آیدین ختلان، مشاور ارشد وزیر نفت، مسعود زردویان، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید و هادی هاشم زاده فرهنگ، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در این مجتمع برگزار شد، گفت: در سال 99 تغییراتی در وظایف SPGC ایجاد شده است، امسال وظایف و مأموریت‌های جدیدی به مجتمع گاز پارس جنوبی محول شده است و فازهای 13، 22 و 24 را نیز اخیراً تحویل گرفت‍‍ه‌ایم.

وی اظهار داشت: یکی از این وظایف جدید مجتمع مدیریت بهره‌برداری و تحویل‌گیری نیروگاه متمرکز بعثت و پست‌های توزیع برق و خطوط انتقال شبکه وابسته به این نیروگاه بوده که به مجتمع سپرده شده است.

مدیر عملیات شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: نیروگاه بعثت دارای 6 واحد گازی است که پیش از این به بهره برداری رسیده ‌و دارای 3 واحد سیکل ترکیبی است، که در حال ساخت است.

به گفته وی؛ مدیریت بهره‌برداری این نیروگاه مطابق توافقات صورت گرفته از ابتدای مهر ماه امسال بر عهده SPGC است و تحویل و تحول در این خصوص نیز صورت گرفته است.

بابایی می گوید: در حال حاضر مدیریت عملیات در مجتمع وظیفه بهره‌برداری این نیروگاه را بر عهده دارد و ساختار سازمانی فعلی آن نیز پس از انجام مراحل اداری، نهایی خواهد شد.

وی وظیفه دیگری که بر عهده مجتمع گذاشته است، راهبری خطوط بین پالایشگاه‌ها و کریدورها عنوان کرد و اظهار داشت: مدیریت بهره‌برداری مخازن متمرکز میعانات گازی در عسلویه نیز به مجتمع گاز پارس جنوبی سپرده شده است.

بابایی افزود: در خصوص مخازن متمرکز نیز موعد تحویل آبان ماه سال جاری تعیین شده و در حال حاضر مدیریت فاز 20 و 21 مدیریت این موضوع را بر عهده دارد.

وی با بیان این مطلب افزود: طراحی و تصویب ساختار سازمانی برای راهبری آنجا نیز در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه همواره مجتمع گاز علاوه بر انجام مسئولیت‌های خود با سایر شرکت‌های حاضر در منطقه همکاری لازم را انجام می‌دهد؛ اظهار داشت: در همین راستا ا نیروگاه گازی ایران LNG همکاری لازم جهت راه‌اندازی در پارس دو صورت گرفته است.

مدیر عملیات شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به بهره‌برداری خط LPG گرم سایت دو اظهار داشت: پیش از این نیز با خطوط 6 و 8 اینچ LPG گرم فاز 19 منقل می‌شده است که با اضافه شده LPG گرم فازهای 13 و 22 و 24 در سال جاری مجموعا 3هزار و 900 تن از این خطوط پروپان و بوتان منتقل می‌گردد.

وی اظهار داشت: پروژه مخازن خارک و استفاده از آن مخازن برای ذخیره سازی میعانات مجتمع نیز در حال انجام است که در این خصوص نیز همکاری و هماهنگی لازم در حال انجام است.

بابایی در پایان پروژه اسکه صادراتی و انبارهای مکانیزه گوگرد سایت دو و دیسپچینگ متمرکز برق پارس جنوبی را از دیگر فعالیت‌های مجتمع عنوان کرد و گفت: افزودن این وظایف، نیازمند ایجاد ساختار سازمانی جدید و توسعه ساختار نیروی انسانی SPGC است.