شرکت تولیدکننده خودروهای برقی «اکس پنگ» چین اعلام کرد بر روی یک خودروی پرنده کار می‌کند و نمونه اولیه آن را در نمایشگاه اتومبیل پکن به معرض نمایش گذاشت. این نمایشگاه بزرگترین رویداد بین‌المللی در صنعت خودروسازی است که از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا برگزار می شود. شرکت اکس پنگ که رقیب شرکت خودروسازی […]

شرکت تولیدکننده خودروهای برقی «اکس پنگ» چین اعلام کرد بر روی یک خودروی پرنده کار می‌کند و نمونه اولیه آن را در نمایشگاه اتومبیل پکن به معرض نمایش گذاشت. این نمایشگاه بزرگترین رویداد بین‌المللی در صنعت خودروسازی است که از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا برگزار می شود.

شرکت اکس پنگ که رقیب شرکت خودروسازی تسلای آمریکاست، در این نمایشگاه که در روز شنبه آغاز به کار کرد، اعلام کرد قصد سرمایه‌گذاری در فناوری خودروهای پرنده را دارد. مدیرعامل این شرکت گفت این خودروسازی در استارتاپ تاکسی های هوایی «اکس پنگ هیتک» سرمایه گذاری می کند و حداکثر سهام آن را در اختیار دارد.

این استارتاپ در حال ساخت یک خودروی پرنده است که در ارتفاع پایین پرواز می‌کند و شبیه پهپاد است. این خودرو 8 موتور جت توربینی دارد و می تواند دو سرنشین را در ارتفاع بین 5 تا 25 متر حمل کند.