روسیه نگران پیروزی جو بایدن در انتخابات است 🔷بلومبرگ به نقل از منابع نزدیک به دولت روسیه گزارش داد کرملین معتقد است اگر جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شود، این اتفاق برای مسکو خبر بدی خواهد بود و غرب را علیه روسیه متحدتر خواهد کرد. 🔷بنابر این گزارش، تحلیلگران کرملین و شورای امنیت […]

روسیه نگران پیروزی جو بایدن در انتخابات است

🔷بلومبرگ به نقل از منابع نزدیک به دولت روسیه گزارش داد کرملین معتقد است اگر جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شود، این اتفاق برای مسکو خبر بدی خواهد بود و غرب را علیه روسیه متحدتر خواهد کرد.

🔷بنابر این گزارش، تحلیلگران کرملین و شورای امنیت این کشور در تلاش هستند تا پیامدهای انتخاب احتمالی بایدن در مورد مسائل حساسی همچون تسلیحات هسته‌ای، روابط با چین، صادرات انرژی، تحریم‌ها و مناقشات جهانی را بررسی کنند.

🔷مقامات آمریکایی می‌گویند روسیه از طریق بدنام کردن بایدن و ایجاد اختلاف در صحنه سیاسی آمریکا، قصد دارد در روند انتخابات ایالات متحده اخلال ایجاد کند.

🔷مقامات روسی اتهام دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده‌اند. روز جمعه کرملین بیانیه‌ای را در وب‌سایت خود منتشر کرد که در آن ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه، پیشنهاد داده است که مسکو و واشینگتن به یکدیگر ضمانت‌هایی ارائه کنند که در انتخابات یکدیگر دخالت نخواهند کرد.

🔷پوتین همچنین خواستار همکاری دو کشور در زمینه امنیت اطلاعات و امنیت سایبری شد.