مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه از اسفند سال گذشته به دلیل کرونا 25 درصد افزایش مصرف آب داشتیم، گفت: تابستان سال جاری 3 میلیارد و 800 میلیون متر مکعب در تهران آب مصرف شد که در 50 سال اخیر رکوردی بی‌سابقه بوده است. به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا بختیاری با […]

ثبت یک رکورد ۵۰ ساله/ پایتخت‌نشینان  ۳.۸ میلیارد متر مکعب آب مصرف کردند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه از اسفند سال گذشته به دلیل کرونا 25 درصد افزایش مصرف آب داشتیم، گفت: تابستان سال جاری 3 میلیارد و 800 میلیون متر مکعب در تهران آب مصرف شد که در 50 سال اخیر رکوردی بی‌سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا بختیاری با بیان اینکه محاسبه آب‌بها و قبوض آب شهروندان تهرانی به صورت پلکانی خواهد بود، اظهار داشت: در حال حاضر در تهران 60 درصد مشترکین کمتر از  20 میلیون متر مکعب و زیر خط نرمال مصرف آب دارند. 20 درصد مشترکین در حد نرمال، 15 درصد پرمصرف و  1.5 برابر حد مجاز و 5 درصد مابقی نیز بسیار پرمصرف هستند.

وی با بیان اینکه از اسفند سال گذشته به دلیل کرونا 25 درصد افزایش مصرف آب داشتیم، گفت: تابستان سال جاری 3 میلیارد و 800 میلیون متر مکعب در تهران آب مصرف شد که در 50 سال اخیر رکوردی بی‌سابقه بوده است. البته در سه ماه اخیر مصرف به 8 درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در ادامه درباره قبوض آب تصریح کرد: در تابستان قبوض آب با ضریب افزایشی محاسبه می‌شود و تا پایان تابستان به همین شکل بوده و بعد از آن به شکل عادی بازمی‌گردد. مشترکان می‌توانند با مراجعه به سایت نسبت به مصرف خود مطلع شوند.

بختیاری با اشاره به افزایش 7 درصدی آب‌بها بیان کرد: امسال سال ویژه‌ای در کشور بود و مصرف آب نیز به دلیل شیوع کرونا به صورت ویژه افزایش پیدا کرد اما با این حال حتی یک ساعت قطعی آب نداشتیم و آب باکیفیت به مردم عرضه شد.

وی درباره تعبیه یک کنتور برای هر واحد مسکونی گفت: در بسیاری از واحدهای تهران و شهرهای بزرگ امکان محاسبه تک تک واحدها وجود ندارد و به دلیل فشار کم امکان نصب یک کنتور برای هر واحد نیست. در حال حاضر قبوض آب به صورت میانگین برای واحدهای مسکونی مجتمع‌ها سرشکن می‌شود.