ه گزارش نبض  بانک، احسان سلطانی، پژوهشگر اقتصادی در پژوهشی درباره بورس  گفته است: در هنگام شوک ارزی سال ۱۳۹۱، ارزش جاری بازار بورس تهران بر اساس سکه طلا از حدود ۲۴۰ میلیون سکه به ۱۱۰ میلیون سکه در نیمه این سال سقوط پیدا کرد. ارزش جاری بازار بورس از ۱۲۰ میلیون سکه در اسفند ۱۳۹۱ […]

ه گزارش نبض  بانک، احسان سلطانی، پژوهشگر اقتصادی در پژوهشی درباره بورس  گفته است: در هنگام شوک ارزی سال ۱۳۹۱، ارزش جاری بازار بورس تهران بر اساس سکه طلا از حدود ۲۴۰ میلیون سکه به ۱۱۰ میلیون سکه در نیمه این سال سقوط پیدا کرد. ارزش جاری بازار بورس از ۱۲۰ میلیون سکه در اسفند ۱۳۹۱ روند صعودی در پیش گرفت و با ۴ برابر افزایش به پیک ۴۹۰ میلیون سکه در آذر ۱۳۹۲ بالغ گردید.

از دی ۱۳۹۲ ارزش جاری بازار بورس تهران روند نزولی در پیش گرفت و به کمتر از ۳۰۰ میلیون سکه در دی ۱۳۹۳ سقوط پیدا کرد که کم و بیش تا پایان سال ۱۳۹۶ حفظ شد.

با وقوع شوک ارزی سال ۱۳۹۷، ارزش جاری بازار بورس تهران به حدود نصف (۱۵۰ میلیون سکه) در سال ۱۳۹۷ سقوط پیدا کرد و از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ روند صعودی در پیش گرفت و به پیک ۷۵۰ میلیون سکه طلا در تیر ماه سال ۱۳۹۸ بالغ گردید که از آن پس رو به تنزل نهاد و هم اکنون (۳۰ شهریور ۱۳۹۹) در حدود ۴۵۰ میلیون سکه است.