خبر خوش اردکانیان از سرمایه گذاری کلان در صنعت آب و برق کشور
خبر خوش اردکانیان از سرمایه گذاری کلان در صنعت آب و برق کشور
وزیر نیرو از سرمایه گذاری سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومانی در بخش برق ایران خبر داد و گفت: در بخش آب نیز ما تلاش می‌کنیم سالانه به میزان چندهزار میلیارد تومان از طرق مختلف تحت عنوان تنوع بخشی به منابع مالی جذب کنیم.

به گزارش “نبض انرژی” ،رضا اردکانیان، وزیر نیرو  اظهار داشت: اتکای آب و برق به میزان قابل توجهی به منابع داخلی است و منظور از این منابع داخلی، منابعی است که در اختیار مردم است.

وی افزود: در برق بیش از 90 درصد منابع، منابع داخلی است و اتکای کمی به بودجه عمومی داریم ولی در آب هنوز سهم قابل توجهی از اتکای ما به منابع عمومی است؛ البته در بخش آب نیز در سالهای اخیر تنوع بخشی به منابع مالی صورت گرفته است.

وزیر نیرو تصریح کرد: در این دولت از حدود 7 سال قبل تا پایان دولت که کمتر از یکسال باقی مانده می توانیم در صنعت برق اعلام کنیم که به طور متوسط سالی حدود 40 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته که بخش عمده‌ای از آن منابع داخلی و از سوی بخشی خصوصی است که بخش‌های خصوصی نیز به طرق مختلفی از منابع صندوق توسعه ملی، از تسهیلات بانکی و منابع خودشان برای سرمایه‌گذاری استفاده می کنند.

وی ادامه داد: ما نیز از محل فروش انرژی به بخش‌های مختلف داخلی و صادرات انرژی، درآمدهایی داریم که مجموعه این‌ها خودش را در سرمایه گذاری نشان می‌دهد و آنچه در بخش برق رخ داده چیزی حدود 40 هزار میلیارد تومان به طور متوسط به عنوان سرمایه‌گذاری سالیانه است.

اردکانیان با بیان اینکه ” اگر شرایط کشور و مجموعه واقعیاتی که پیرامون ما است را در نظر بگیریم می توانیم بگوییم اقبال خوبی در بخش سرمایه‌گذاری در برق داشته‌ایم”، گفت: اعتماد خوبی بین فعالین صنعت برق و دولت وجود دارد که این اعتماد، نقطه اطمینان بخشی برای فعالیت‌های پیش‌رو است.

وی افزود: در بخش آب قطعا به این میزان سرمایه گذاری نشده، اما در بخش آب نیز ما تلاش می‌کنیم سالانه به میزان چندهزار میلیارد تومان از طرق مختلف تحت عنوان تنوع بخشی به منابع مالی جذب کرده و سرمایه‌گذاران را تشویق به سرمایه‌گذاری کنیم که رقم عمده آن اکنون در بخش احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و سیستم‌های جمع‌آوری و استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب است که اکنون به میزان قابل توجهی، عملکرد و اقبال ما ناشی از استقبالی است که از سوی بخش خصوصی به ویژه بخش صنعت صورت می گیرد.

وزیر نیرو با بیان اینکه “بخش صنعت به درستی متوجه شده فاضلاب تصفیه شده یکی از مطمئن‌ترین شکل‌های آب مورد استفاده در بخش صنعت است”، گفت: از ابزارهای مختلفی که در بخش آب و برق استفاده می‌کنیم، در بخشی از این ابزارها همین نقدینگی جامعه در دل آن وجود دارد.

تسنیم