جزئیات بازار طلا و سکه در آخرین روز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/7/3 قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف افت بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به سیزده میلیون و ۲۹۹ هزار تومان رسید. yektanet.com به گزارش تجارت‌نیوز، روز پنج‌شنبه، تقویت شاخص دلار باعث […]

جزئیات بازار طلا و سکه در آخرین روز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/7/3
قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف افت بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به سیزده میلیون و ۲۹۹ هزار تومان رسید.

yektanet.com
به گزارش تجارت‌نیوز، روز پنج‌شنبه، تقویت شاخص دلار باعث شد تا قیمت جهانی طلا به افت خود ادامه دهد و به پایین‌ترین سطح در ۲ ماه اخیر برسد.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظر اعلام گزارش هفتگی بیکاری آمریکا در ادامه امروز هستند.

مطالعه بیشتر:
طلا ارزان شد / پیش‌بینی قیمت طلا در نیمه دوم سال
به گزارش مهر، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی؛ تا ساعت ۱۰:۴۵ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن ۱۱.۹۴ دلار یا ۰.۶۴ درصد افت کرد و به ۱,۸۵۱.۶۱ دلار رسید. این پایین‌ترین قیمت طلا از ۲۲ جولای تا کنون است.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا تا این لحظه ۶.۲۰ دلار یا ۰.۳۳ درصد افت کرد و به ۱۸۶۲.۲۰ دلار رسید.

قیمت دلار در معاملات امروز تقویت شد و به حدود بالاترین سطح در ۸ هفته اخیر رسید. شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان در ۹۴.۴۰ واحد قرار گرفت. تقویت دلار باعث می‌شود قیمت طلا برای دارندگان ارزهای دیگر گران تمام شده و تقاضای جهانی آن کاهش یابد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز پنج‌شنبه 3 مهر ساعت 17، با ۲ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۷،۸۰۰ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز پنج‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۷ و ۸۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز پنج‌شنبه 3 مهر ساعت 17، با ۴۶ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۳۲،۴۰۲ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۲ هزار و ۴۰۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۲ هزار و ۳۰۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 17، قیمت سکه تمام طرح قدیم دوازده میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید سیزده میلیون و ۲۹۹ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه امامی نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۴۶ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۷ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون تومان و دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.