پ
  • شناسه : 23247
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰

 انقراض منابع ملی حیات وحش هیرکانی و رزم مدافعان طبیعت با مجرمان + تصاویری جذاب

شناسه خبر : 29566 | تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ – ۱۵:۴۹ | 1 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط : سیده آمل عاشقانه های مرال با چاشنی باروت برابر قانون مجازات اسلامی هر فعل یا ترک فعل که در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد جرم محسوب می شود. از این رو […]

عاشقانه های مرال با چاشنی باروت
شناسه خبر : 29566 | تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ – ۱۵:۴۹ | 1 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط : 

عاشقانه های مرال با چاشنی باروت برابر قانون مجازات اسلامی هر فعل یا ترک فعل که در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد جرم محسوب می شود. از این رو تخریب منابع ملی (آب، خاک، هوا، کوه، جنگل، حیات وحش غیر از دارا بودن عناصر قانونی از عنصر معنوی که همان داشتن نیت نابودی […]

عاشقانه های مرال با چاشنی باروت

برابر قانون مجازات اسلامی هر فعل یا ترک فعل که در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد جرم محسوب می شود.

از این رو تخریب منابع ملی (آب، خاک، هوا، کوه، جنگل، حیات وحش غیر از دارا بودن عناصر قانونی از عنصر معنوی که همان داشتن نیت نابودی بیت المال است قابل پیگیری بوده و عمل مجرمانه تلقی می شود.

قابل توجه : جهت امنیت مرالها در فصل “گاوبانگی” این پایگاه خبری از دادن آمار مناطق زیستی گونه های مرال و تعداد دقیقشان که رو به انقراض است و تعداد و محل استقرار کامل ماموران مدافعان سلامت طبیعت و حفظ محیط زیست معذور هست.

به گزارش واحد خبری سیده آمل: از اواسط شهریورماه تا اواسط مهرماه هرسال، فصل جفت گیری گوزن های قرمز “مرال ها” این شاهکار خلقت در جنگل های هیرکانی شمال کشور هست.

درد استاد “پیرطاهر غفوری”

عاشقانه های مرال با چاشنی باروت

عاشقانه های مرال با چاشنی باروت seyyedeamol.com

پیرطاهر غفاری یکی از محیط بانان افتخاری عاشق طبیعت و گوزن قرمز، همیشه به رزم  در منطقه لاکوی کلیک چشمه سیاه بیشه لاریجان آمل با همکاران محیط بانان خود و اداره محیط زیست شهرستان آمل حاضر به شکار شکارچیان این موجود در حال انقراض هستند.

عاشقانه های مرال با چاشنی باروت

به گفته پیرطاهر، هرساله از اواسط شهریورماه تا اواسط مهرماه، فصل جفت گیری گوزن های قرمز “مرال ها” است و فصلی پر خطر، چرا که با بانگ گوزن نر برای اعلام موجودیت مرال خود و جفت گیری با او، حیوانات انسان نما در کمین نشسته تا به نیت شوم خود برسند .

نعره های عاشقانه ای که گوزن قرمز سر می دهد ضمن مشخص کردن محدوده زیستی، اعلام موجودیتی برای جذب جفت خود “مرال” هست که محیط بانان و محلی های آشنا با طبیعت به آن (گاو بانگی) می گویند

نداهای عاشقانه بین مرالهای نر و ماده می تواند ناخواسته در این بازه زمانی ” گاوبانگی” برای این پدیده زیبا خطرساز باشد و شکارچیان فرصت طلب مجهز به انواع سلاح در کمین نشسته تا دم صبح یا شامگاهی فضای عاشقانه مرالها را با بوی بد باروت پرکنند و از صحنه دلخراش فراق یاران لذت برده با خوی حیوانی گرگ موابانه خود نظاره گر برهم زدن نظم طبیعت باشند.

عاشقانه های مرال با چاشنی باروت

و چه بد انسانی که طبیعت مملو از انرژی عشق و صفا، آرامشی با عطر گیاهان و سبزه های دامنه البرز را با رنگ خون عاشقان گلگون کرده و با این شهادت لذت می برد .

اما در این بین مدافعان طبیعت نیز بیکار ننشسته و بصورت شیفتی آماده به رزم باز پسگیری طبیعت پاک از دست ناپاکان و تحویل آنها به قانون هستند تا حافظ منابع ملی ایران ما باشند.

در خواست محیط بانان از مردم و اصحاب رسانه

محیط بانان حاضر، آقایان رضائیان و نعیمی متفق القول در رابطه با حفظ محیط زیست وگونه های زیستی مختلف بخصوص در فصول جفت گیری اظهار داشتند: اصحاب رسانه در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دست راست محیط بانان هستند

رضائیان در ادامه افزود: تک تک ایرانیان می توانند مدافعان سلامت طبیعت بوده و برای طبیعت زیستی خود تلاش کنند تا نسل آینده، ما را به سخره و لعن نگیرند که با زندگی ما چه ها کردید و چه دستمایه ای را برایمان به یادگار گذاشته اید .

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

معضل بارنامه‌های جعلی/ قاچاق گازوئیل با ۱۰۰ برابر قیمت ۰۸ فروردین ۱۴۰۳

معضل بارنامه‌های جعلی/ قاچاق گازوئیل با ۱۰۰ برابر قیمت

معاون وزیر نفت با انتقاد از صدور بارنامه‌های جعلی در کشور گفت: بارنامه جعلی صادر می‌شود، بدون اینکه باری جابه‌جا شده باشد و سهمیه ۳۰۰ تومانی هر لیتر نفت‌گاز تخصیص یافته به پیمایشی که صورت نگرفته، در مرزهای کشور ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان به فروش می‌‌رسد.

تمرکز مهندسی ایرانی در پروژه “کاکارضا”/تأمین آب شرب پایدار خرم‌آباد تا ۲۵ سال آینده ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

تمرکز مهندسی ایرانی در پروژه “کاکارضا”/تأمین آب شرب پایدار خرم‌آباد تا ۲۵ سال آینده

در پروژه بزرگ "کاکارضا" هم احداث سد مخرنی صورت خواهد گرفت و هم احداث تونل و خطوط انتقال آب رقم خواهد خورد؛ با احداث سد مخملکوه و تکمیل پروژه طرح سد و تونل کاکارضا، آب شرب شهر خرم‌آباد تا افق ۲۵ سال‌ آینده پایدار خواهد شد.

انتخاب روغن دنده اتوماتیک MULTI ایرانول به عنوان محصول نوآور و برتر ایرانی ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

انتخاب روغن دنده اتوماتیک MULTI ایرانول به عنوان محصول نوآور و برتر ایرانی

در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی که روز دوشنبه 21 اسفندماه، با حضور جوامع دانش‌بنیان، شرکت‌های برتر دانش‌بنیان و فعالین این حوزه در دانشگاه صنعتی شریف تهران برگزار شد، روغن دنده اتوماتیک خودرو ایرانول MULTI شرکت نفت ایرانول مورد تقدیر قرار گرفت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.