به گزارش نبض انرژی ، نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی شهید چمران در چهارمین روز هفته دفاع مقدس با همت جمعی از ایثارگران در بیرجند راه‌اندازی شد. مسوول پروژه نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی شهید چمران بیرجند روز پنجشنبه در آیین افتتاح این طرح گفت: ۱۲ میلیارد ریال برای احداث و راه‌اندازی این نیروگاه خورشیدی سرمایه‌گذاری و این […]

به گزارش نبض انرژی ، نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی شهید چمران در چهارمین روز هفته دفاع مقدس با همت جمعی از ایثارگران در بیرجند راه‌اندازی شد.

مسوول پروژه نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی شهید چمران بیرجند روز پنجشنبه در آیین افتتاح این طرح گفت: ۱۲ میلیارد ریال برای احداث و راه‌اندازی این نیروگاه خورشیدی سرمایه‌گذاری و این آورده توسط جمعی از ایثارگران دوران دفاع مقدس تامین شده است.

حسینعلی خسروی افزود: از پایان سال ۱۳۹۸ به این فکر افتادیم که از انرژی خورشیدی استفاده کنیم چون این انرژی پاک و سودده است.

وی اظهار داشت: نیروگاه شهید چمران ۲ ماه است که وارد مدار شده و طبق قراردادی که با شرکت توزیع برق بسته‌ایم این شرکت برای مدت ۲۰ سال برق ما را خریداری می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: عزت و سربلندی و افتخارات ما از دفاع مقدس است و اگر آن روحیات دفاع مقدس نبود در مقابل تحریم‌های دشمن و غلبه بر آن این گونه موفق نبودیم لذا اینها همه از برکات سیره شهدا و دفاع مقدس است.

سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی افزود: امروز هم در عرصه سلامت همان روحیات دفاع مقدس وجود دارد و پزشکان و پرستاران به عنوان سربازان خط مقدم مقابله با کرونا ایستادگی و به مردم خدمت می‌کنند.

وی اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در دفاع مقدس همه نقش خود را پیدا می‌کردند، مرد و زن و پیر و جوان همه در این حوزه فعال بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: مردمی بودن دفاع مقدس و در راس آن ولایت مطله فقیه و اینکه حضرت امام خمینی (ره) فردی شجاع، مدیر و مدبر، آگاه و دشمن ستیز و دشمن شناس بودند و در همان زمان فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، سبب شد دشمن در عرصه نظامی هم نتوانست کاری انجام دهد.

وی گفت: تا امروز آمریکا نتوانسته موفقیتی به دست آورد که امیدواریم این روحیه مردمی و مردم‌مداری در مسوولان بیش از قبل باشد و مردم نیز بیش از گذشته نقش خود را در همه عرصه‌ها ایفا کنند.

فلاحی افزود: از مسوولان تقاضا داریم از کسانی که به شکل خودجوش یک کار ارزشمند و اقتصادی را انجام می‌دهند، حمایت کنند و باید قدردان این مردم باشیم تا شاهد پیشرفت بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف و شکست دشمنان باشیم.

وی اظهار داشت: ایجاد این نیروگاه به ایجاد اشتغال هم کمک می‌کند و این گونه کارها باید ادامه پیدا کند و نگاه مسوولان به این اقدامات و خدمات باید ویژه باشد.

وی گفت: از مسوولانی که به این جلسه دعوت شدند و نیامدند گلایه‌مندیم چون حضور مسوولان در این گونه مراسم موجب ایجاد امید در دل سرمایه‌گذار می‌شود.