توجیه‌های عجیب برای دناسواری 🔹در شرایطی که مردم به سختی و مشقت و آن هم با قرعه‌کشی‌های عجیب و با احتمال بسیار کم و صرف وقت و هزینه و انتظار چند ماهه خودرو دریافت می‌کنند و یا باید در بازار آزاد با قیمت های سرسام‌آور و چند برابر قیمت کارخانه خرید کنند؛ چطور برای نمایندگان […]

توجیه‌های عجیب برای دناسواری

🔹در شرایطی که مردم به سختی و مشقت و آن هم با قرعه‌کشی‌های عجیب و با احتمال بسیار کم و صرف وقت و هزینه و انتظار چند ماهه خودرو دریافت می‌کنند و یا باید در بازار آزاد با قیمت های سرسام‌آور و چند برابر قیمت کارخانه خرید کنند؛ چطور برای نمایندگان بدون نوبت، بهترین تولید ایران خودرو با قیمت کارخانه و اقساط بلندمدت تهیه می‌شود.

▪️روی اعصاب مردم راه نروید

🔹اگر این رانت و ویژه‌خواری صاحبان منصب و قدرت نیست پس چیست؟ آن هم در شرایطی که قیمت خودرو به شدت رو به افزایش است و مردم حتی توان خرید خودروی ساده‌ای چون پراید را هم ندارند. این دست اقدامات در شرایط امروز بیشتر بازی با روان مردم و راه رفتن روی اعصاب آنهاست.

🔹این ادعا که باید ماشین و منزل به نماینده داده شود و اینها ابزار کار نماینده است نیز مردود است. اولا نمایندگان همگی حقوق بالای ۲۰ میلیون می‌گیرند و یا به واسطه مسئولیت‌های قبلی خود یا حتی سکونت در تهران و حومه آن، مسکن و خودروی مناسبی دارند.

▪️اشکال اصلی ترویج ویژه‌خواری است

🔹اشکال اساسی و انحراف عمیق‌تر از خرید یک خودرو ۶۰۰ میلیونی این است که وقتی اینطور مزایای مادی و حق بهره‌مندی از امکانات در پست‌ها و مناصبی که باید محل خدمت به مردم و کار جهادی برای حل مشکلات کشور باشد را بالا می‌برند، به صورت طبیعی دعواهای سیاسی و مادی بر سر دستیابی به این مناصب از سوی افراد فاقدصلاحیت و علاقمند به چنین ویژه‌خواری‌هایی شکل می‌گیرد.

▪️مردم به شما رای دادند که شبیه مدیران دولتی نباشید

🔹نمایندگان در پاسخ به انتقادات خود را با مدیران دولتی هم‌رده خود مقایسه کرده و می‌گویند وزرا و معاونان وزیر چندین خودرو در اختیار دارند و بسیار بیشتر از اینها از این حقوق بهره‌مند می‌شوند. این عذر بدتر از گناه است. مردم به نمایندگان انقلابی رای دادند تا جلوی همین اتفاقات و موارد مشابه را بگیرند، نه اینکه همین موارد بهانه کنند و برای اقدامات مشابه خود توجیه‌تراشی کنند.