وحید خرّمی، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان در حاشیه بازدید از رودخانه‌ها پس از بارش‌های اخیر در شهرستان تالش، اظهار کرد: از عصر 29 شهریور تا صبح روز سی‌ام شهریور شاهد بیشترین بارش‌ها در مناطق غربی گیلان بودیم که با شدت گرفتن بارش‌ها و جاری شدن سیلاب در غرب استان بویژه در شهرستان تالش […]

وحید خرّمی، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان در حاشیه بازدید از رودخانه‌ها پس از بارش‌های اخیر در شهرستان تالش، اظهار کرد: از عصر 29 شهریور تا صبح روز سی‌ام شهریور شاهد بیشترین بارش‌ها در مناطق غربی گیلان بودیم که با شدت گرفتن بارش‌ها و جاری شدن سیلاب در غرب استان بویژه در شهرستان تالش خساراتی را به بار آورده است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان خاطرنشان کرد: در حال حاضر حجم آب در رودخانه‌های غرب گیلان از حالت سیلابی کاهش پیدا کرده و در حال فروکش کردن است.

خرمی با اشاره به میانگین بارش‌ها، گفت: میانگین بارش‌ها طی 24 ساعت در استان حدود 31 میلی متر را نشان می دهد و این در حالی است که در غرب گیلان ایستگاه ماشین خانه کرگانرود، بارش 250 میلی‌متری ثبت شده است.

وی افزود: ایستگاه باران سنجی خرجگیل تالش با 155 میلی متر حدود 12 درصد متوسط در بلند مدت و ایستگاه لمیرتالش با 93میلی متر حدود 6 درصد در بلند مدت پس از ایستگاه ماشین خانه کرگانرود بیشترین میزان بارندگی های اخیر را داشته‌اند.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان در پایان تاکید کرد: از شهروندان عزیز درخواست داریم که به هشدار‌های هواشناسی توجه داشته و در صورت طغیانی و سیلابی شدن رودخانه‌ها از هرگونه ورود به بستر و استقرار در حاشیه و حریم رودخانه‌ها اکیداً خودداری نمایند.