در حالی که قرار بود، بر اساس فرمان اجرایی دونالد ترامپ، ‌رئیس‌جمهور آمریکا، از شب گذشته بارگذاری نرم افزار وی‌چت در بسترهای فروش نرم افزار گوگل و اپل متوقف شود، اما با حکم یک قاضی آمریکایی اجرای این حکم متوقف شده است. لائورل بیلر، قاضی دادگاه سانفرانسیسکو، مدعی شد که کاربران وی‌چت که نسبت به […]

در حالی که قرار بود، بر اساس فرمان اجرایی دونالد ترامپ، ‌رئیس‌جمهور آمریکا، از شب گذشته بارگذاری نرم افزار وی‌چت در بسترهای فروش نرم افزار گوگل و اپل متوقف شود، اما با حکم یک قاضی آمریکایی اجرای این حکم متوقف شده است.

لائورل بیلر، قاضی دادگاه سانفرانسیسکو، مدعی شد که کاربران وی‌چت که نسبت به فرمان ترامپ شکایت کرده‌اند، سؤالات جدی را نسبت به ادعاهای مطرح شده علیه این نرم‌افزار ارائه کرده‌اند.

این قاضی در فرمان 22 صفحه‌ای خود می‌گوید با توجه به کمبود بسترهای جایگزین موجود برای ارتباط اجرای حکم دولت آمریکا بیش از آنکه در جهت امنیت ملی باشد جلوی برقراری ارتباط را گرفته است.

روز جمعه وزارت بازرگانی آمریکا طی فرمانی با استناد به موارد مربوط به امنیت ملی از بسترهای عرضه نرم افزارهای اپل و گوگل خواست تا نرم افزار وی‌چت را از فهرست نرم افزارهای خود حذف کنند.

این وزارتخانه همچنین از قاضی بیلر خواست تا این حکم را متوقف نکند.

بر اساس حکم اولیه قاضی بیلر، توقف تراکنش‌های مالی برای کاربران آمریکایی نرم افزار وی چت که می‌توانست کاربرد این نرم افزار برای مردم آمریکا را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و حتی وی چت را برای آنها غیر قابل استفاده کند، موقتا به حالت تعلیق درآورده است.

وی چت در آمریکا 19 میلیون کاربر روزانه دارد و در میان دانشجویان چینی که در آمریکا زندگی می‌کنند و کسانی که با طرف‌های چینی رابطه دارند، محبوب است.