قبول قطعنامه در پایان جنگ مدبرانه بود مقام معظم رهبری در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس: 🔸دفاع مقدس یکی از عقلانی ترین حوادث ملت ایران بود. بعضیها با استناد به یک خطای یک جمعی، مجموعه دفاع مقدس را متهم میکنند به بی تدبیری. مطلقا این طوری نیست. دفاع مقدس از اول کار، نشان دهنده […]

قبول قطعنامه در پایان جنگ مدبرانه بود

مقام معظم رهبری در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس:

🔸دفاع مقدس یکی از عقلانی ترین حوادث ملت ایران بود. بعضیها با استناد به یک خطای یک جمعی، مجموعه دفاع مقدس را متهم میکنند به بی تدبیری. مطلقا این طوری نیست. دفاع مقدس از اول کار، نشان دهنده عقلانیت در این عرضه بود. آن روز ارتش یک سازمان سنتی جاافتاده موجود در کشور بود و سپاه یک عنصر جوان تازه به میدان آمده انقلابی؛ اینها باید با هم کار کنند و این آسان نبود. خیلی کار بزرگی بود از این عاقلانه تر و مدبرانه تر چه کاری میشود پیدا کرد. بعد انتخاب تاکتیکهای ابتکاری و شجاعانه که این تاکتیک ها واقعا فوق العاده بود.

🔸 حتی قبول قطعنامه هم در پایان کار در آن شرایط که امام از آن تعبیر کردند به نوشیدن جام زهر، این هم مدبرانه بود در آن مقطع مدبرانه بود باید انجام میگرفت. اگر مدبرانه نبود اگر عاقلانه نبود امام انجام نمیداد. ما از نزدیک شاهد بود و میدیدم که چه دارد می گذرد. کار بسیار عاقلانه بود. بنابراین از اول تا آخر مسئله دفاع مقدس یک پدیده عقلایی و یکی از عقلانی ترین حرکات ملت ایران بود. و تحریف‌ها را در این باره باید مراقب بود.