میرمعینی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: پیش بینی من این است که در آینده نزدیک شاهد رشد چشمگیری که بتواند سهامداران را به بازار سرمایه امیدوار کند نخواهیم بود.  امروز مورخه 30 شهریورماه 1399 در حالی بازار کار خود را آغاز کرد که از همان ابتدا رنگ قرمز بر نقشه […]

میرمعینی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: پیش بینی من این است که در آینده نزدیک شاهد رشد چشمگیری که بتواند سهامداران را به بازار سرمایه امیدوار کند نخواهیم بود. 

امروز مورخه 30 شهریورماه 1399 در حالی بازار کار خود را آغاز کرد که از همان ابتدا رنگ قرمز بر نقشه بازار رنگی غالب بود. اکثر سهم ها با صف فروش کار خود را آغاز کردند و با همان صف فروش نیز کار خود را به پایان رساندند.

به گزارش نبض بورس، شاخص کل در این وضعیت در نهایت در پایان بازار امروز با ریزش 47240 واحدی بر روی کانال یک میلیون و 652 هزار و 253 واحدی آرام گرفت. کارشناسان دلیل مختلفی را برای ریزش شاخص کل عنوان می کنند که از آن جمله می توان به پایان مهلت پذیره نویسی ETF در روز جاری، ثبت سفارش عرضه اولیه وسپهر، تمایل به نقد کردن بعد از چند روز روند صعودی و در نهایت خبر فعالسازی مکانیسم ماشه اشاره کرد.

با توجه به اُفت شدید شاخص کل بازار فردا مورخه 31 شهریور 99 چگونه پیش بینی می شود؟ روند بازار تا پایان هفته چگونه خواهد بود؟

حمید میرمعینی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: اصلاح قیمت از آخر وقت روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد و روز گذشته نیز با توجه به نزدیک شدن به فعالسازی مکانیسم ماشه، این اصلاح با فشار عرضه ها شدیدتر شد و امروز نیز با توجه به انتشار خبر فعالسازی مکانیسم ماشه تقاضا در بازار کاهش یافت و همچنین عرضه ها بیشتر شد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: پیش بینی این است که اثر فعالسازی مکانیسم ماشه و بار روانی آن نهایتاً تا روز سه شنبه در بازار از بین خواهد رفت. بنابراین بعد از یک اُفت دو الی سه روزه اخیر، از روز سه شنبه یا اواخر روز چهارشنبه پیش بینی می شود که باز با فشار تقاضا در بازار رو به رو باشیم.

میرمعینی افزود: پیش بینی من این است که در آینده نزدیک شاهد رشد چشمگیری که بتواند سهامداران را به بازار سرمایه امیدوار کند نخواهیم بود. به دلیل اینکه رشدهای جدید بیشتر نیازمند رویدادهای اقتصادی و سیاسی می باشد که موجب بهبود اوضاع شوند. وگرنه با همین اخبار و اطلاعاتی که هم اکنون با آنها رو به رو هستیم خیلی نمی توان از بازار روند رو به رشدی را انتظار داشت.