وزیر نیرو با بیان اینکه خود و همکارانم را موظف کرده ام تا پایان سال ۲۵۰ پروژه را در کشور در شرایط تحریم به افتتاح برسانند، گفت: به لحاظ اقتصادی فشار سنگینی بر کشور و مردم وارد است و همه در تلاش هستیم با استقامت و فعالیت بیشتر، کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری خسارات جنگ […]

وزیر نیرو با بیان اینکه خود و همکارانم را موظف کرده ام تا پایان سال ۲۵۰ پروژه را در کشور در شرایط تحریم به افتتاح برسانند، گفت: به لحاظ اقتصادی فشار سنگینی بر کشور و مردم وارد است و همه در تلاش هستیم با استقامت و فعالیت بیشتر، کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری خسارات جنگ را به حداقل برسانیم و دشمن را به شکست وا داریم.

رضا اردکانیان یکشنبه ۳۰ شهریورماه در آیین افتتاح سد نعمت آباد شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: از توفیقات و خوشبختی ها و نتیجه دعای خیر والدین بنده و همکارانم است که در این ایام توفیق خدمت رسانی به هموطنانمان را داریم و تردید ندارم آیندگان از این روزهایی که بر مردم ایران می گذرد، بسیار خواهند گفت و خواهند نوشت.

وی افزود: در حال حاضر در میدان جنگ قرار داریم و مثل هر صحنه جنگی عِده و عُده خیلی مهم است و تعداد مرزداران و همبستگی آنها و تجهیزاتشان فوق العاده اهمیت دارد و این عده و عده نشان می دهد که مرزها حفظ یا منجر به شکست می شود.

اردکانیان خاطرنشان کرد: امروز جنگ ما در حوزه اقتصاد و روح و روان جامعه است و به همان اندازه که ۴۰ سال پیش در دوران دفاع مقدس در آن میدان پایمردی ها تعیین کننده بود و ما تا آینده از این پایمردی ها خواهیم شنید، امروز هم در صحنه جنگ اقتصادی و روانی عملکرد ما ثبت و ضبط خواهد شد.

وی ادامه داد: به لحاظ اقتصادی فشار سنگینی بر کشور و مردم وارد است و همه در تلاش هستیم با استقامت و فعالیت بیشتر، کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری خسارات جنگ را به حداقل برسانیم و دشمن را به شکست وا داریم.

وزیر نیرو مطرح کرد: در جنگ روانی هم تاب آوری جامعه ما بسیار حائز اهمیت است به طوریکه همه کسانی که در این صحنه فعال هستند عمل و رفتارشان ثبت و ضبط خواهد شد اما من اگر خودم را در سال های بعد قرار دهم و مواجه با این سوال که در این سال ها کدام گروه نقش و تأثیر اصلی در راهبری بیشتری داشتند و انگشت اشاره ما به سمت تریبون داران است، همه کسانی که این روزها تریبونی در اختیار دارند، از بنده گرفته تا مسئول رسانه همه کسانی که مستقیم و غیرمستقیم با اصلی ترین صحنه جنگ که روح و رکان است، ارتباط دارند.

وی تصریح کرد: دشمنان می خواهند تاب آوری مردم ما را کاهش دهند تا برنامه های خود را بعد از آن به اجرا درآورند بنابراین وظیفه کسانی که مستقیم و غیرمستقیم با روح و روان مردم سروکار دارند، در تاریخ ثبت خواهد شد و هدف اصلی ما در تمام عرصه ها افزایش رضایتمندی در مردم است.

وی با بیان اینکه بنده به عنوان مسئول اجرایی خود و همکارانم را موظف کردم تا پایان سال ۲۵۰ پروژه را در کشور در شرایط تحریم به افتتاح برسانند، گفت: ‌امروز ما این توفیق را داریم در هفته ۲۱ ام پویش #هرهفته_الف_ب_ایران مهمان هموطنان در استان همدان باشیم تا افتتاح همزمان آبرسانی به ۴۰۰ روستای کشور در ۲۰ استان در مرکز همدان را داشته باشیم.

۱۸۱ هزار مشترک خانگی همدان کم مصرف هستند

اردکانیان با بیان اینکه نتیجه تلاش صنعت آب و برق استان به ثمر رسیدن این طرح ها است، خاطرنشان کرد: سد نعمت آباد اسدآباد با بهره مندی از نعمت آب و آبادی این منطقه با حجم مخزن بیش از چهار میلیون مترمکعب آبیاری منظم و مطمئن حدود ۴۵۰ هکتار از اراضی خواهد شد. این سد ۴۶امین سد مخزنی است که در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده البته ۱۹۰ امین سد در دست بهره برداری است.

وی در ادامه مطرح کرد: در حوزه برق امروز دو پست ۶۳ و ۲۰۰ کیلوولت و همچنین یک پروژه افزایش ظرفیت به بهره برداری رسید و به مناسبت این روز و این سفر عملیات اجرایی خط انتقال خرم آباد به ملایر با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان آغاز می شود.

وزیر نیرو اظهار کرد: ما بسیار خوشبختیم همدانی ها در مصرف انرژی به شکل مناسبی عمل می کنند و با موفقیت از تابستان عبور کردیم و به شکرانه این کار پیشنهادی به دولت بردیم که تصویب شد و بر اساس این طرح که از ماه آینده عملی خواهد شد، مشترکان کم مصرف ما که از الگوی مصرف کمتر بوده اند، رایگان خواهد شد.

وی ادامه داد: از ۶۰۰ هزار مشترک خانگی همدان ۱۸۱ هزار مشترک کم مصرف و اندکی بیش از ۳۰ درصد نزدیک به ۳۷۰ هزار مشترک هم به تعبیر این طرح خوش مصرف و جزء گروهی هستند که رعایت می کنند. گروه معدودی هم پرمصرف ۸.۴ هستند که امیدواریم رفتار مصرفی خود را اصلاح کنند و هدف ما از این طرح کاهش مصرف خانگی است و به منظور اینکه در زمان اوج سود صنعت برق نیازمند سرمایه گذاری سنگین برای احداث نیروگاه ها به منظور عبور از اوج بار نباشیم و و سود دوم کشور این باشد به همان صورت که در بخش خانگی در مصرف انرژی صرفه جویی می شود، این میزان در بخش تولید کشور به کار گرفته شود.

وی یادآور شد: امروز به مناسبت این سفر آبرسانی به ۳۰ روستای استان همدان در شهرستان های همدان با جمعیت تحت پوشش ۲۶ هزار نفر رسماً افتتاح می شود و از جمله توفیقات خدمتگزاران مردم در دولت این است که با احتساب جمعیت هایی که امروز در استان همدان افتتاح خواهد شد در سال ۹۹ در مجموع ۴۸۹ روستای کشور تاکنون با جمعیت ۳۱۵ هزار نفر در ۲۲ استان به شبکه آب سالم و پایدار متصل شدند و کل جمعیت روستایی که در دولت تدبیر و امید به شبکه آب سالم متصل شدند به هشت میلیون و ۱۰۰ هزار نفر می رسد که رکورد بسیار ارزشمندی است.