(۲۳۱) برنامه جاه طلبانه بروکسل با عنوان Good Move صحبت های قابل تامل خانم “الک فان دن براند” وزیر و مسئول جابه جایی، امور اجتماعی و ایمنی جاده ای در منطقه بروکسل را که درباره چشم انداز ۱۰ ساله شهر و مربوط به ویدئوی پست قبل (۲۳۰) است را بخوانیم و بازنشر کنیم: 🔸با برنامه […]

(۲۳۱) برنامه جاه طلبانه بروکسل با عنوان Good Move

صحبت های قابل تامل خانم “الک فان دن براند” وزیر و مسئول جابه جایی، امور اجتماعی و ایمنی جاده ای در منطقه بروکسل را که درباره چشم انداز ۱۰ ساله شهر و مربوط به ویدئوی پست قبل (۲۳۰) است را بخوانیم و بازنشر کنیم:

🔸با برنامه جابه جایی تحت عنوان “حرکت خوب” (Good Move)، بروکسلی متفاوت را هدف گذاری کرده ایم، بروکسلی پایدار با هوایی تمیز.
ما شهری می خواهیم که در آن کودکان بتوانند بازی کنند و فضا برای بازی آنها وجود داشته باشد. شهری با فضای کافی برای نوشیدن بر روی تراس ها.

👈 و رفت و آمد در آن به قدری ایمن باشد که کودکان بتوانند با دوچرخه به مدرسه بروند.

🔹شهری ساخته شود که معیار هر چیزی مردمش باشند.

🔸ما با چالش های بزرگی در بروکسل مواجهیم: هنوز خیابان هایمان به اندازه کافی ایمن نیستند. هنوز فضای کافی برای کاربران فعال (پیاده ها و دوچرخه سوارها) در خیابان ها وجود ندارد.
هوای آلوده، به معنای واقعی کلمه، خفه کننده است. و ما پایتختی پر ازدحام در اروپا هستیم که چیزی نیست که به آن افتخار کنیم.

🔹اما ما می دانیم که با سرمایه گذاری درست و گزینه های فراوان، می توانیم تفاوت ایجاد کنیم و قادر هستیم هدفگذاری کنیم برای بروکسلی که سالم تر است؛ از نظر اقتصادی بهتر است، در عین حال که کیفیت زندگی در آن، بالا است. این واقعا هدف جاه طلبانه ماست.

🔸”حرکت خوب”، پروژه ای است که ما آن را با مشارکت مردم بروکسل خلق کردیم. ما فرایند مشارکت طولانی ای را پشت سر گذاشتیم تا به تصمیماتی رسیدیم.

🔹ما نواحی با سرعت ۳۰ کیلومتر را هدف گذاری کردیم که آنها را گسترش خواهیم داد. چرا که ما می دانیم وقتی خودروها آهسته تر حرکت کنند، تصادفات ترافیکی و عواقب خسارت بار آنها کمتر می شود.
از طرفی این راهی است که ما می توانیم به هدف دیگرمان که داشتن تلفات ترافیکی صفر است برسیم.

🔸ما می خواهیم به ۵۰ منطقه مسکونی بدون خودرو دست پیدا کنیم. ما سالانه ۵ مورد را حل خواهیم کرد بنابراین ما می توانیم کل بروکسل را طی ۱۰ سال تغییر دهیم.
در یک منطقه مسکونی بدون خودرو ما با اهدافی متمرکز کار خواهیم کرد از جمله خیابانها را اصلاح می کنیم تا ترافیک میان بر را حذف کنیم. ما با ساکنین داریم همکاری می کنیم چرا که آنها محدوده زندگیشان را بهتر می شناسند.

👈این روشی است که ما بر اساس آن می خواهیم تفاوت ایجاد کنیم: برای مردم و با مردم.

🔹همچنین ما فضاهای بیشتری برای رفت و آمد پیاده و دوچرخه سواران ایجاد خواهیم کرد با برپایی پیاده روهای وسیع و ایجاد شبکه ای از مسیرهای دوچرخه. به این طریق ما مکان هایی قانونی در شهر در اختیار آنها قرار می دهیم.

🔸ما می دانیم که می توانیم بروکسل را تغییر دهیم. بروکسل در ۱۰ سال آینده تغییر خواهد کرد و ما این کار را با هم خواهیم کرد.

✍️ترجمه و تنظیم: محمدرضا مجاهدی