صبا سهیلی یکی از بازیگران جوان کشورمان است که در تاریخ ۳۰ خرداد سال ۱۳۷۰ در تهران به دنیا آمده است. وی در سه عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر فعال است. گفتنی است که صبا کار طراحی هم انجام می دهد و پوستر بسیاری از فیلم ها را او طراحی کرده است. از جمله می توان به […]

صبا سهیلی یکی از بازیگران جوان کشورمان است که در تاریخ ۳۰ خرداد سال ۱۳۷۰ در تهران به دنیا آمده است. وی در سه عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر فعال است. گفتنی است که صبا کار طراحی هم انجام می دهد و پوستر بسیاری از فیلم ها را او طراحی کرده است. از جمله می توان به پوستر فیلم گشت ارشاد، ازدواج در وقت اضافه و چارچنگولی اشاره کرد که صبا سهیلی طراحی آنها را بر عهده داشته است. این نکته هم قابل اشاره است که صبا در زمینه عکاسی هم دستی بر آتش دارد.

تحصیلات صبا سهیلی

در مورد میزان و نوع تحصیلات صبا سهیلی باید بدانید که او دارای مدرک کارشناسی در رشته میکروبیولوژی است.

تحصیلات صبا سهیلی

در مورد خانواده صبا سهیلی بیشتر بدانید

این بازیگر از جمله هنرمندانی است که در خانواده هنرمند پرورش یافته است. او دختر سعید سهیلی است. پدر او از کارگردانان موفق ایرانی به شمار می رود. نام مادر صبا سهیلی مهناز منتظمی است. صبا دارای دو برادر است.

نام برادران صبا سهیلی ساعد سهیلی و سینا مهراد است. گفتنی است که سینا مهراد نام فامیلی خود را تغییر داده است تا «سهیلی» بودن نام خانوادگی او باعث نشود که استعداد هنری او در بازیگری را به پدرش نسبت دهند. از جمله سریالهایی که سینا در آن ایفای نقش کرده است، سریال پدر بود که هر چند این سریال دارای نقاط ضعف متعددی بود اما سینا در نقش خود خوش درخشید. این را هم باید افزود که مخاطبان با وجود این که سینا نام خانوادگی خود را تغییر داده است، اما همچنان حضور او در عرصه بازیگری را به پدرش سعید سهیلی نسبت می دهند!

کودکی صبا سهیلی و پدرش

کودکی صبا سهیلی و پدرش

در ادامه باید گفت که صبا دارای یک خواهر هم هست. نام خواهر صبا سهیلی سارا سهیلی است. خواهر او هم در عرصه بازیگری فعالیت دارد. این نکته را هم نباید فراموش کرد که گلوریا هاردی زن برادر صبا است و همسر ساعد سهیلی که او هم از جمله بازیگران ایرانی فرانسوی به شمار می رود. وی در سریال کیمیا ایفای نقش کرد و بازی او مخاطبان را به خود جلب کرد. به این ترتیب می توان گفت که کل خانواده او هنرمند به شمار می روند.


ازدواج صبا سهیلی

در مورد وضعیت تاهل این بازیگر باید بدانید که صبا سهیلی متاهل است و ازدواج کرده است. در مورد صبا سهیلی و همسرش باید گفت که نام همسر صبا سهیلی بابک افشاری است. در مورد همسر صبا این را هم باید اضافه کرد که بابک افشاری برادر بهاره افشاری است. بهاره هم از جمله بازیگران کشورمان به شمار می رود که در فیلم ها و سریالهای زیادی ایفای نقش کرده است.

صبا سهیلی و همسرش و پدرش سعید سهیلی

صبا سهیلی و همسرش و پدرش سعید سهیلی

صبا سهیلی و مادرش

صبا سهیلی و همسرش و مادرش

صبا سهیلی چگونه بازیگر شد؟

مانند بسیاری از هنرمندان که ادعا می کنند از دوران کودکی به هنر علاقه داشته اند، صبا سهیلی بازیگری را از دوران کودکی آموخته است و کار در این عرصه را شروع کرده است. در مورد اولین فیلمی که در آن بازی کرده است باید اشاره کرد که او از سال ۱۳۹۶ و با بازی در فیلم اتاق تاریک به کارگردانی روح الله حجازی کار در این زمینه را استارت زده است.  البته باید این نکته را هم مورد اشاره قرار داد که فیلم کوتاه رها به کارگردانی و نویسندگی مصطفی تقی زاده اولین حضور صبا سهیلی در دنیای بازیگری به شمار می رود که پیش از بازی او در فیلم سینمایی اتاق تاریک در آن بازی کرده است.

صبا سهیلی در گشت ارشاد

شاید بتوان گفت که مهم ‌ترین اثر هنری صبا سهیلی فعالیت او در فیلم گشت ارشاد بوده است. وی در سال ۱۳۹۰ یک دوره‌ پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون سپری کرد و در تولید اثر مهمی که منظور همان فیلم گشت ارشاد به کارگردانی سعید سهیلی است، سهم داشته است. به جرات می توان گفت که حضور او در این فیلم یکی از نقاط قوت کارنامه هنری صبا به شمار می رود.

صبا سهیلی در گشت ارشاد

در حقیقت شاید بتوان گفت در سال ۱۳۹۰ و با عکاسی در فیلم سینمایی گشت ارشاد، صبا سهیلی به عرصه هنر پا نهاده است و توانست با مهارت و استعداد هنری اش جای خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. صبا سهیلی در این فیلم با بازیگران خوش نامی مانند حمید فرخ ‌نژاد، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی و نیوشا ضیغمی همکاری داشته است که تجربه خوبی برای او به شمار می رود.

صبا سهیلی و خواهرش سارا سهیلی

صبا سهیلی و پدرش و خواهرش سارا سهیلی

صبا سهیلی در ژن خوک

اگر فیلم سینمایی ژن خوک را دیده باشید، صبا سهیلی را در آن دیده اید. باید بدانید که جدیدترین فیلمی که این بازیگر زن ایرانی در آن ایفای نقش کرده است، فیلم ژن خوک است. این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که در این فیلم برادرش سینا مهراد هم بازی کرده است. صبا در این فیلم نقش واقعی خودش را عهده دار است و در نقش خواهر سینا بازی می کند. در مورد سایر بازیگران فیلم ژن خوک هم باید گفت که در این فیلم هادی حجازی فر، الناز حبیبی، نازنین بیاتی و بهرنگ علوی همبازی هستند.

اینستاگرام صبا سهیلی

در شبکه های اجتماعی این روزها می توان چهره های علمی، ورزشی، هنری و.. زیادی را یافت که از طریق این شبکه ها با هواداران خود در ارتباط هستند و آنها را از جدیدترین اخبار در مورد خود مطلع می کنند. یکی از پرطرفدارترین این شبکه های اجتماعی اینستاگرام است که چون قابلیت بارگذاری عکس و فیلم دارد برای افراد صاحب نام در عرصه های مختلف جذابیت خاص خود را دارد. صبا سهیلی در اینستاگرام فعال است و دارای یک پیج به آدرس saba.soheili است که می توانید به آن مراجعه کرده و با فالو کردن پیج او می توانید جدیدترین عکس های صبا سهیلی را ببینید و یا در مورد فیلم های جدید او اطلاعات دست اول را کسب کنید.