نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه به جاسک به عنوان قطب انرژی شد. به گزارش ایسنا، احمد مرادی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس و پس از ارائه گزارش وزیر نفت از عملکرد این وزارتخانه گفت: خط لوله جاسک کار بزرگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و تأکید من این […]

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه به جاسک به عنوان قطب انرژی شد.

به گزارش ایسنا، احمد مرادی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس و پس از ارائه گزارش وزیر نفت از عملکرد این وزارتخانه گفت: خط لوله جاسک کار بزرگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و تأکید من این است که جاسک به عنوان قطب انرژی مورد توجه قرار گیرد. همچنین در معارضاتی که در اراضی به خصوص اراضی کشاورزی وجود دارد حقوق مردم نادیده گرفته نشود.

وی یادآور شد: در برنامه ششم توسعه تأکید شده که پالایشگاه‌ها باید مسئولیت‌های اجتماعی را مورد توجه قرار دهند از جمله درمان، ورزش و جذب نیروی بومی و ماندگار را در دستور کار قرار دهند.

مرادی با تأکید بر ضرورت استفاده از تولیدکنندگان داخل و تأمین خوراک مورد نیاز پالایشگاه‌های پایین دستی گفت:‌ انتظار است تکلیف قانونی خود را در زمینه بانکرینگ سوخت و سهم ما مشخص کنیم.

وی توجه به قوانین مربوط به ایثارگران را از مطالبات جدی نمایندگان عنوان و خاطر نشان کرد: تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانکاری و پیمانکاری به رسمی باید مورد توجه باشد. همچنین احداث پالایشگاه مهر خلیج فارس یک مطالبه جدی است.

نماینده بندرعباس در پایان خواستار شفاف‌سازی سهم ایران از میادین مشترک و مطالبات نفتی ایران از سایر کشورها شد.