مدیرعامل شرکت آلفابت، شرکت مادر گوگل، اعلام کرده است که قصد دارد تا سال 2030 تمام برق مورد نیاز دیتا سنترها و دفاتر خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کند. با این اعلام آلفابت بزرگترین شرکتی در جهان است که تاکنون از برنامه خود برای کنار گذاشتن برق تولید شده از حامل‌های انرژی فسیلی خبر […]

مدیرعامل شرکت آلفابت، شرکت مادر گوگل، اعلام کرده است که قصد دارد تا سال 2030 تمام برق مورد نیاز دیتا سنترها و دفاتر خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کند.

با این اعلام آلفابت بزرگترین شرکتی در جهان است که تاکنون از برنامه خود برای کنار گذاشتن برق تولید شده از حامل‌های انرژی فسیلی خبر دادند.

ساندار پیچای، اعلام کرده است این هدف گذاری باعث خواهد شد گوگل پای خود را از رویکرد معمول صنعت فناوری در کنار گذاشتن سوخت‌های فسیلی فراتر گذاشته و در این مسیر به اقدامات فناورانه و سیاسی نیاز دارد.

مدیر عامل گوگل ادامه داد مشکل بسیار جدی است و بسیاری از ما باید جلو بیفتیم و راه حل نشان دهیم. ما یک بازیگر کوچک در این راه هستیم اما می‌توانیم نمونه‌ای در این مسیر ارائه دهیم.

پیچای ادامه داد آتش‌سوزی‌های گسترده در ایالت‌های مختلف آمریکا که طی ماه جاری رخ داده‌اند آگاهی مردم نسبت به تغییرات آب و هوایی را بالا برده‌اند و گوگل قصد دارد با ارائه هدف گذاری جدید خود و ارائه محصولات مرتبط توجه بیشتری را به این مسیر جلب کند.

باد،‌ خورشید و دیگر منابع تولید انرژی‌های تجدید پذیر یک درصد برق مورد نیاز گوگل را طی سال گذشته تامین کردند.

مصرف برق دفاتر و دیتا سنترهای گوگل در سراسر جهان بیشتر از برق مصرفی کل مردم و شرکت‌ها در ایالت دلاور آمریکاست و این شرکت امیدوار است که بتواند با استفاده از ذخیره برق خورشیدی در باتری‌ها و استفاده از منابع جدید نظیر ژئوترمال و همچنین مدیریت بهتر برق به هدف گذاری خود برسد.