معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران با انتقاد شدید از واکنش برخی کشورهای اروپایی به اعدام نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی، خواستار رعایت آنچه «ادب دیپلماتیک» خواند، شد و گفت فشارهای خارجی تأثیری بر عملکرد قوه قضائیه نخواهد گذاشت. علی باقری روز دوشنبه بیانیه‌های منتشر شده از سوی برخی کشورها را دخالت در امور داخلی ایران […]

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران با انتقاد شدید از واکنش برخی کشورهای اروپایی به اعدام نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی، خواستار رعایت آنچه «ادب دیپلماتیک» خواند، شد و گفت فشارهای خارجی تأثیری بر عملکرد قوه قضائیه نخواهد گذاشت.

علی باقری روز دوشنبه بیانیه‌های منتشر شده از سوی برخی کشورها را دخالت در امور داخلی ایران دانست و از این کشورها خواست به گفته او «مانند یک گروه اپوزیسیون بلندگوی دروغ‌پراکنی نشوند.»

پیشتر سفارت آلمان در ایران در توئیتی اعدام نوید افکاری را غیرقابل پذیرش خواند و آن را شیوه‌ای برای «خاموش کردن صداهای مخالف» در ایران دانست. وزارت خارجه فرانسه هم اعدام نوید افکاری را محکوم کرده بود.

وزارت خارجه فرانسه نیز روز یکشنبه ۲۳ شهریور در بیانیه‌ای بر پایبندی خود به حق آزادی بیان و آزادی اعتراض مسالمت‌آمیز و همچنین حق برخورداری همگان از یک دادگاه منصفانه تاکید کرد و گفت که بر این اساس اعدام آقای افکاری را محکوم می‌کند.

در ادامه واکنش‌ها به اعدام نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی، اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای با محکومیت شدید این اقدام گفت با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران در این باره از طرق مختلف صحبت خواهد کرد.