‌محمود نیکو در این باره گفت: کارگاه مرکزی در کنار انجام وظایف روزانه و سرویس‌دهی به تمامی واحدهای عملیاتی و تعمیراتی به ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات پالایشگاهی با استفاده از امکانات موجود نیز می‌پردازد که از شاخصه‌های مهم این امر، تولید سریع و استاندارد قطعات یدکی مورد نیاز ماشین‌آلات، بازگرداندن قطعات و تجهیزات […]

‌محمود نیکو در این باره گفت: کارگاه مرکزی در کنار انجام وظایف روزانه و سرویس‌دهی به تمامی واحدهای عملیاتی و تعمیراتی به ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات پالایشگاهی با استفاده از امکانات موجود نیز می‌پردازد که از شاخصه‌های مهم این امر، تولید سریع و استاندارد قطعات یدکی مورد نیاز ماشین‌آلات، بازگرداندن قطعات و تجهیزات معیوب به چرخه تولید، جلوگیری از بروز وقفه در روند تولید، حرکت در راستای کاهش واردات و همچنین صرفه‌جویی ارزی است.

وی افزود: این واحد صنعتی متشکل از کارگاه‌های ساخت قطعات فلزی، مبدل‌های حرارتی، کارگاه تراشکاری، کارگاه تعمیرات ابزار، کارگاه شیرآلات و انبار ابزار است.

رئیس کارگاه مرکزی پالایشگاه تهران گفت: کارگاه مرکزی با توجه به وجود ماشین‌آلات و کارکنان متخصص دارای قابلیت‌های بسیاری بوده و بازوی مستحکمی در زمینه تعمیرات تجهیزات و نهایتاً تداوم و استمرار تولید در واحدهای عملیاتی است.

نیکو تأکید کرد: بی‌شک تحریم‌های اقتصادی موجود به جهت کاهش و به صفر رساندن تولید توسط شبکه استکبار جهانی طرح‌ریزی شده که این موضوع، اهمیت وظایف تعمیر و نگهداری تجهیزات و جلوگیری از خرابی را دوچندان می‌کند.

وی با اشاره به انجام موفقیت‌آمیز و صددرصدی کارهای ارجاعی به کارگاه مرکزی در تعمیرات اساسی اخیر تصریح کرد: کارگاه مرکزی اداره تعمیرات شرکت پالایش نفت تهران توانست در تعمیرات اساسی اخیر با رعایت همه الزام‌های ایمنی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تمامی دستور کار ارجاع‌شده را با موفقیت انجام دهد.

رئیس کارگاه مرکزی پالایشگاه تهران درباره افزایش ضریب ایمنی افراد و تجهیزات و پایش آن تأکید کرد: طراحی نرم‌افزار (پداک) پایگاه داده‌های ایمنی کارگاه