دی ماه سال گذشته مصرف گاز خانگی در کشور رکورد زدتا جایی که‌ سال ۱۳۹۷ میزان مصرف گاز در فصل سرما ۵۲۰ میلیون مترمکعب در روز بود که در دی ماه سال قبل این عدد به حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب افزایش یافت. هرچند که با گرم شدن هوا شاهد کاهش مصرف گاز در کشور هستیم […]

دی ماه سال گذشته مصرف گاز خانگی در کشور رکورد زدتا جایی که‌ سال ۱۳۹۷ میزان مصرف گاز در فصل سرما ۵۲۰ میلیون مترمکعب در روز بود که در دی ماه سال قبل این عدد به حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب افزایش یافت.

هرچند که با گرم شدن هوا شاهد کاهش مصرف گاز در کشور هستیم اما مساله انرژی و مصرف بهینه آن اهمیت زیادی دارد که مورد توجه دولت نیز قرار گرفته و آن طور که حسن منتظر تربتی – معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرده طرحی به هیئت وزیران ارائه شده که براساس آن موتورخانه‌های منازل مردم بدون اعمال هزینه‌های اضافی و به‌صورت رایگان بهینه سازی می شود.

وی با بیان اینکه در این طرح با مراجعه به منازل مردم، موتورخانه‌ها و تجهیزات آن را بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای اصلاح خواهیم کرد و پیش‌بینی می‌کنیم این اقدام نقش مؤثری در کاهش مصرف گاز خواهد داشت.

کاهش ۲۰ درصدی مصرف گاز

همچنین محمد عسگری- سخنگوی شرکت ملی گاز در این باره به ایسنا گفت: در حال حاضر در هیات دولت به دنبال ایجاد ساز و کارهایی برای مدیریت مصرف هستیم اما تاکنون موضوعی مبنی بر رایگان شدن قبوض گاز مطرح نشده است.

به گفته وی در حال حاضر بهینه سازی سوخت جز اولویت‌های اصلی ما است و تلاش می‌کنیم که موتورخانه‌های منازل را که مصرف زیادی دارند، بدون اعمال هزینه اضافی برای مردم به گونه‌ای اصلاح کنیم که مصرف گاز ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش پیدا کند.