مشمولان برق مجانی مشخص شدند
مشمولان برق مجانی مشخص شدند
سخنگوی توانیر با بیان این که حدود ۳۰ درصد از تعداد مشترکان هر منطقه از ایران را مشترکان کم‌مصرف تشکیل می‌دهند گفت: مشترکی که در یک ماه کم‌مصرف بوده و تخفیف ۱۰۰ درصد گرفته است، اگر درماه‌های بعد میزان مصرف بیشتری داشته باشد، شامل چرخه تخفیف نمی‌شود.

به گزارش “نبض انرژی” ،مصطفی رجبی‌مشهدی گفت: در 3 سال گذشته وزارت نیرو برنامه‌ای را تحت عنوان مدیریت توام عرضه و تقاضا مد نظر قرار داد.

وی افزود: ما در کنار توجه به ساخت نیروگاه‌ها و شبکه‌های برق، به سمت مدیریت تقاضا حرکت کردیم.

سخنگوی توانیر با اشاره به این که معمولا تابستان‌ها با رشد مصرف و اوج مصرف مواجه هستیم، اظهار داشت: در سال 98 و در سال 99 میزان اوج مصرف برق در کشور و در دهه‌ی گذشته به رقم بسیار پایین و مطلوبی رسید.

وی اضافه کرد: وزارت نیرو به جای فعالیت – 300 ساعته – نیروگاهی در طی سال، از مشترکان خود درخواست کرد تا میزان مصرف برق را کاهش دهند.

مصطفی رجبی‌مشهدی ادامه داد: برای کاهش برق در ساعات اوج مصرف به از کشاورزان درخواست کردیم که پمپ‌های کشاورزی را در ساعت 13 تا 17 خاموش کنند و در ازای این درخواست به آن‌ها 20 ساعت برق رایگان هدیه دادیم.

وی ادامه داد: آن دسته از مشترکان خانگی که امسال کم‌تر از سالِ قبل برق مصرف‌ کنند، با الگوی خوش‌مصرفی وزارت نیرو مورد محاسبه نرخ برق قرار می‌گیرند.

عضو هیئت مدیره و معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر افزود: وزارت نیرو در سال 98 به مشترکانی که 2 میلیارد ساعت در مصرف برق صرفه‌جویی کرده بودند، 107 میلیارد تومان پاداش داد.

وی با اشاره به طرح «برق امید»، توضیح داد: «مشترکان کم‌مصرف» و «مشترکان خوش‌مصرف» و «مشترکان پر مصرف» ذیل طرح برق امید مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرند.

مصطفی رجبی‌مشهدی افزود: حدود 30 درصد از تعداد مشترکان هر منطقه از ایران را مشترکان کم‌مصرف تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: افرادی که از وسایل برقی پر مصرف متعدد استفاده می‌کنند، نمی‌توانند در دسته مشترکان کم‌مصرف قرار بگیرند.

عضو هیئت مدیره و معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر اضافه کرد: مشترکی که در یک ماه کم‌مصرف بوده و تخفیف 100 درصد گرفته است، اگر درماه‌های بعد میزان مصرف بیشتری داشته باشد، شامل چرخه تخفیف نمی‌شود.