میزان صادرات نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی سال 1398
میزان صادرات نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی سال 1398
براساس آمارهای نماگرهای اقتصادی سال 98 بانک مرکزی، میزان درآمدهای ناشی از صادرات نفت، گاز طبیعی، مایعات و میعانات گازی در سال 98 نسبت به سال 97 کاهش چشمگیری یافته است.

به گزارش “نبض انرژی” ، براساس آمارهای نماگرهای اقتصادی سال 98 بانک مرکزی، میزان درآمدهای ناشی از صادرات نفت، گاز طبیعی، مایعات و میعانات گازی در سال 98 نسبت به سال 97 کاهش چشمگیری یافته است.

میزان درآمدهای ناشی از صادرات نفت، فرآورده‌های نفتی، گاز طبیعی، مایعات و میعانات گازی در سال 98 معادل 29 میلیارد و 16 میلیون دلار بوده است.

این صادرات توسط شرکت‌های ملی نفت ایران، ملی گاز ایران، ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت‌های پتروشیمی و سایرین انجام شده است.

میزان صادرات در این بخش در سال 97 به‌میزان 60 میلیارد و 735 میلیون دلار بوده است. بنابراین میزان صادرات نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی در سال 98 نسبت به سال 97 بالغ بر 52.2 درصد کاهش یافته است.

البت در این آمارها میزان صادرات نفت، گاز و فرآورده‌ها به تفکیک درج نشده و با توجه به اینکه صادرات شرکت‌های پتروشیمی هم به این آمارها اضافه شده است، نمی‌توان به طور دقیق مشخص کرد درآمد دولت از فروش نفت، فرآورده‌های نفتی و گاز چقدر بوده است.