آرزوی 40 ساله برق مجانی را محقق کردم
آرزوی 40 ساله برق مجانی را محقق کردم
روحانی با اشاره به شعار اول انقلاب گفت که دولت وی بعد از 42 سال این آرزو را محقق کرده است. این عدد برای یک یا دو میلیون ایرانی نیست بلکه برای بیش از۳۰ میلیون ایرانی است که برق برای آنها مجانی شد و این کار عظیم و بزرگ است.
به گزارش “نبض انرژی” ، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه هیات دولت گفت: در آستانه روزهای تاریخ‌ساز تاسوعا و عاشورای حسینی قرار گرفتیم و مردم ما امسال هم مانند سال‌های گذشته به عهد خودشان نسبت به امامت و ولایت و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) وفا کردند.

رییس جمهوری با بیان اینکه شکل مراسم امسال ممکن است با سال‌های گذشته متفاوت باشد، اظهار کرد: با وجود این، عزای امام حسین (ع) بسیار پرشور در همه شهرها برگزار می‌شود. مردم بخشی از عزاداری‌ها را به خانه‌ها، در منازل، محلات و خیابان‌ها کشانده‌اند و شکل زیبایی امسال ایجاد شدند.روحانی ادامه داد: حادثه کربلا حماسه برزگی برای عدالت‌طلبی، حق‌طلبی و مبارزه با کج‌روی و انحراف در مسیر دین و مبارزه با هرگونه ذلت است و در واقع ذلت‌ستیزی و مقاومت برای حق و حقیقت بود.

وی با بیان اینکه ماجرای کربلا از ماجرای درون‌دینی هم بالاتر است یعنی قیام حسین (ع) فقط برای احیای اسلام نیست، تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) در تاریخ دیروز و سال ۶۱ هجری نمی‌گنجد. اقدام امام حسین (ع) ورای تاریخ و جغرافیا است. کار امام حسین (ع) به گونه‌ای بود که غیر مسلمانان هم به آن نهضت و قیام احترام می‌گذارند و ملت‌های غیرمسلمان هم در تاریخ تحت تاثیر آن هستند.

روحانی با بیان اینکه همیشه نیازمند فرهنگ عاشورا هستیم، خاطرنشان کرد: امروز در برابر همه توطئه‌ها و فشارها از سوی دشمنان به ویژه آمریکا که هر روز یک خیانت توطئه و برنامه علیه ملت ایران دارد نیاز بالاتری به فرهنگ عاشورا داریم.  ملت با مقاومت و ایستادگی توانسته در برابر قدرت‌های بزرگ پیروز و موفق باشد.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه ایستادگی ملت  آمریکا را مقابل دیپلمات‌های ما دچار شکست می‌کند، بیان کرد: اینکه در شورای امنیت هر روز آمریکا شکستی را بعد از شکستی تحمل می‌کند، به خاطر مقاومت و ایستادگی ملت است وگرنه این ملت اگر در سال ۹۷ خود را باخته بود و می‌گفت نمی‌توانم و این مقاومت، ورای مقاومت من است، دشمن همان سال ۹۷ قطعنامه‌ها را برگردانده و ما را به زانو درمی‌آورد.

وی افزود: مردم به‌رغم همه فشارها و تحمل سختی‌ها مقاومت کردند. مردم در زندگی‌شان سختی‌ها را تحمل کردند ولی برابر دشمن تسلیم نشدند آنها می‌خواستند ما را به نقطه فروپاشی برسانند و می‌گفتند تا آخر زمستان دیگر شما نیستید.

روحانی با بیان این که مردم ایران برابر دشمنان تسلیم نشدند، افزود: آنها می خواستند نظام ما را به نقطه فروپاشی برسانند اما موفق نشدند؛ می گفتند« پایان ۹۷ شما نیستید» با محاسبه عادی درست با چرتکه ساده و ماشین حساب درست می‌گفتند که ۵۰ میلیارد در آمد این ملت تحت فشار را می خشکانیم، این مبلغ یعنی ۹۰۰ هزار میلیارد تومان.

رییس جمهوری گفت:  بعضی‌ها نقد غیرمنصفانه می‌کنند که چرا مسائل و مشکلات حل نشد و ۹۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد کشور کاهش پیدا کرده است، اما ما ایستاده‌ایم و بازارها و اجناس ما از اروپا هم بهتر است.

دولت دوازدهم بزرگترین افتتاح‌های تاریخ را در شرایط کرونا و تحریم انجام داد

روحانی با بیان اینکه وضعیت دیگر کشورها در شرایط کرونا به گونه‌ای بود که حتی برای تهیه ماسک دچار مشکل شدند، افزود:‌ دزدی هوایی شیوه‌ای بود که دیگر کشورها برای تهیه ماسک آغاز کردند ولی در کشور ما  شرکت‌های دانش بنیان و بنگاه‌های تولیدی حتی یک روز تعطیل نبودند و خیلی سریع مشکلات را حل کردند. همچنین در شرایط تحریم، بالاترین افتتاح‌ها در تاریخ دولت دوازدهم انجام شد.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه درمان و معالجه کرونا در کشور بر خلاف بسیاری از کشورها به‌شکل مجانی انجام می‌شود، اظهار کرد: درمان و معالجه کرونا و مقابله با آن در جمهوری اسلامی ایران و مهاجران به کشور و غیرایرانی‌ها هم به صورت مجانی انجام شد. همچنین برای همه افرادی مبتلا به کرونا یا بیماران غیرکرونایی،  تخت بستری، دارو و مواد غذایی وجود دارد.

روحانی با اشاره به اینکه از ابتدای فروردین ۹۹ تا امروز ۲۱ افتتاح عظیم و بزرگ توسط دولت انجام شده است، گفت: این افتتاح‌ها را با دیگر دولت‌ها مقایسه کنید. یکی از افتتاح‌های بزرگ در همین هفته با سرمایه گذاری ۴.۷ میلیارد دلاری بود که نشان دهنده انجام کار بزرگی در کشور است.

مجانی شدن برق خانواده‌های کم مصرف

رییس جمهوری به آرزوی ۴۲ ساله  کشور برای اعطای برق مجانی اشاره کرد که در شرایط سخت تحریم دولت موفق به انجام آن شد و در ادامه تصریح کرد: اعلام کردیم که در هفته دولت خانواده‌های کم مصرف،‌ از تخفیف ۱۰۰ درصدی برخوردار خواهند شد. به بیان دیگر خانواده‌هایی که زندگی ساده‌ای داشته و از برق کمتر استفاده می‌کنند،  برق برای آنها مجانی شد و این افتخار دولت دوازدهم است. البته این عدد برای یک یا دو میلیون ایرانی نیست بلکه برای بیش از۳۰ میلیون ایرانی است که برق برای آنها مجانی شد و این کار عظیم و بزرگ است.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه دولت در همین شرایط سخت تحریم و کرونا موفق شد تولید محصولات کشاورزی را از ۹۷ میلیون تن به ۱۳۰ میلیون تومان برساند،‌ افزود: در چهار ماه نخست سال ۹۹  به رغم شیوع کرونا و مشکلات تحریم،  تقریباً دولت در تولید موفق عمل کرده است. همچنین خرید گندم که حدود ۸.۱  است،‌ ۹ درصد بیشتر از سال گذشته انجام شده است. و ۹۰ درصد پول آن را به کشاورزان پرداخت کردیم. این نشان می‌دهد که این ملت تابع امام حسین (ع) و پیرو همان امامی هستند که نترسید و نهراسید.

روحانی تصریح کرد: امام حسین(ع) وقتی که روز عاشورا آمد و دید آن جمعیت عظیم ۳۰ هزار نفری یا بیشتر روبروی ایشان اجتماع کرده‌اند، نترسید و دستش را بلند کرد و گفت: خدایا تو پناه من هستی در شدت و مشکلات به تو پناه می‌برم و وقتی تیراندازی‌ها شروع شد امام حسین (ع) آغاز کننده جنگ نبود. ایشان گفتند که من جنگ را شروع نمی‌کنم و آنها جنگ را  باید آغاز کنند.