به گزارش “نبض انرژی” ، او می‌گوید: ما می‌توانیم ایمنی لازم را در برابر کرونا در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ ایجاد کنیم. تا پایان سال ۲۰۲۱ تقریبا کار به سرانجام می‌رسد و شاید اندکی از واکسیناسیون جهانی نیز در سال ۲۰۲۲ ادامه یابد. اما برای تحقق این کار به میلیاردها دوز دارو نیاز خواهد بود. […]

به گزارش “نبض انرژی” ،

او می‌گوید: ما می‌توانیم ایمنی لازم را در برابر کرونا در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ ایجاد کنیم. تا پایان سال ۲۰۲۱ تقریبا کار به سرانجام می‌رسد و شاید اندکی از واکسیناسیون جهانی نیز در سال ۲۰۲۲ ادامه یابد. اما برای تحقق این کار به میلیاردها دوز دارو نیاز خواهد بود. با این همه کشورهای غنی می‌توانند در سال ۲۰۲۱ به این پاندمی پایان دهند.
سال‌ها بود که بیل گیتس نسبت به شیوع ویروس جدیدی هشدار می‌داد که جهان را فلج خواهد کرد. امسال پیش‌بینی او به حقیقت پیوست. او می‌گوید:« زیان‌های اقتصادی و سلامتی این ویروس بسیار فراتر از آن بود که من از ویروس اینچنینی انتظار داشتم.» این رهبر حوزه فناوری، بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس را در ۲۰ سال پیش بنا نهاد و از آن زمان، این بنیاد در مبارزه با برخی از خطرناک‌ترین بیماری‌های همه‌گیر نظیر فلج‌ اطفال و مالاریا، بسیار سودمند بوده است. گیتس اکنون تمرکز خود را بر اجرای یک برنامه جهانی معطوف کرده است تا بتوان به همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ پایان داد که ممکن است بسیار زودتر از آنچه بسیاری انتظار دارند، رخ دهد. نشریه اکونومیست دراین‌باره گفت‌و‌گویی با بیل گیتس انجام داده است که در ادامه آمده است:

آیا جهان تلاش‌های کافی را برای پایان دادن به کرونا انجام داده است؟
هم‌اکنون شش برنامه ساخت واکسن ویروس کرونا پیشرفت‌های بیشتری را نسبت به دیگران داشته‌اند و تا اواخر ماه سپتامبر فاز سوم آزمایشی آنها به پایان می‌رسد. فکر می‌کنم برخی از آنها واکسن‌های موفقیت‌آمیزی را تولید کنند، واکسن‌هایی که می‌توانند تا ۸۰ یا ۹۰ درصد مانع انتقال بیماری شوند. من معتقدم به برنامه‌های بیشتر از این تعداد نیازی نداریم؛ چراکه در نهایت برخی از این برنامه‌ها به واکسن موثر ختم می‌شوند اما اعتقاد دارم که ما به تامین بودجه بیشتری برای این تلاش‌ها نیاز داریم تا بتوانیم آن را در سراسر جهان توزیع کنیم چراکه تنها به این نحو است که پاندمی کرونا پایان می‌یابد. ما باید میلیاردها دلار هزینه کنیم تا مانع زیان‌های تریلیون دلاری شویم که این همه‌گیری به اقتصاد جهان وارد می‌کند.

شما دیدارهای متعددی را با رهبران کشورها درباره تامین بودجه داشته‌اید، اما چرا این میلیاردها دلار برای نجات تریلیون‌ها دلار هزینه نمی‌شود؟
تمامی کشورها به جز ایالات‌متحده باید به این موضوع بیندیشند که چرا قادر نبودند به سرعت پول لازم را به این مساله تخصیص دهند. برای نمونه بریتانیا به تدریج پول‌های لازم را تخصیص داد و آلمان نیز تلاش‌هایی کرد اما ایالات‌متحده به‌رغم تمامی ناکارآمدی‌ای که در زمینه کرونا داشت اما از نظر مالی توان لازم را داشت که ما بتوانیم در مقیاس جهانی با این چالش مواجه شویم. بسیاری از این واکسن‌ها با قیمت تمام شده پایینی حدود ۳ دلار تولید خواهند شد و از این رو این واکسن را می‌توان در بسیاری از کشورها و در سطح اقشار مختلف توزیع کرد. این قیمت حتی در کشورهای فقیر نیز ارزان محسوب می‌شود و ما برای جهان در حال توسعه به حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دوز واکسن کرونا نیاز داریم.