دولت وعده دروغ به مردم ندهد
دولت وعده دروغ به مردم ندهد
نباید وعده‌های توخالی و طرح‌های خارق‌العاده غیرممکن برای گشایش در زندگی مردم ارائه دهیم. طرح‌ها قبل از اعلام رسانه‌ای و تبدیل شدن به یک دستاورد تبلیغاتی در اتاق‌های فکر بررسی شود.

به گزارش نبض انرژی، فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس در مراسم امضای قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت با اشاره به ضرورت افزایش ضریب بازیافت میادین نفتی، اظهار داشت: یکی از نکات مهم در اجرای پروژه‌های صنعت نفت ناظر به سیستم مدیریت و کنترل پروژه‌هاست که وزارت نفت می‌تواند در آن پیشقدم شود و سایر دستگاه‌ها نیز به این حوزه وارد شوند. در این راستا دانشگاه‌ها و دانشجویان و اساتید می‌توانند نقش آفرینی مهمی در حوزه‌های عملیاتی صنعت نفت داشته باشند و ما لازم است به ظرفیت جامعه دانشگاهی بیشتر توجه کنیم.

وی گفت: دانشگاه صنعت نفت می‌تواند در کنار دانشگاه‌های دیگر فعالیتی قوی‌تر از گذشته داشته باشد و حتی نقش مسئولیت راهبری به دانشگاه‌های دیگر را بر عهده بگیرد. در صورت تقویت دانشگاه‌ها آنها می‌توانند به تجارب فنی و مهندسی و مدیریتی وزارت نفت کمک کنند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: یکی از نکات مهم در صنعت نفت کشور اطمینان از سلامت پرسنل فعال در این صنعت است. توجه صرف به دیدگاه‌های فنی و مهندسی در صنعت نفت کافی نیست بلکه باید به پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی و سلامت کارکنان توجه شود. در این راستا مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت بیشتر از گذشته است و حتی رسیدگی به خانواده‌های پرسنل حوزه نفت اهمیت زیادی دارد. ما نباید کاری کنیم که نیروی انسانی موجود در صنعت نفت کشور تضعیف شود و نباید اطمینان و آسایش پرسنل از بین برود. در حال حاضر بیمارستان وزارت نفت در تهران وضع مطلوبی ندارد که ضرورت پیگیری بیشتر وزارت نفت را نشان می‌دهد.

عباسی اظهار داشت: همانطور که می‌دانید مجلس و کمیسیون انرژی در حوزه صنعت نفت در راس امور قرار دارند. ولی متاسفانه عدم انسجام مدیریتی و حاکمیت نداشتن تفکر علمی در دستگاه‌ها و عدم شجاعت مدیران، نمایندگان مجلس را از وظایف قانونگذاری و نظارت بر قوانین به مسئول تدارکات شهرستان‌ها تبدیل کرده است.

وی گفت: به نظرم باید در انجام پروژه‌های صنعت نفت هماهنگی‌هایی بین وزارت نفت و مجلس بیشتر شود. ما نباید وعده‌های توخالی و طرح‌های خارق‌العاده غیرممکن برای گشایش در زندگی مردم ارائه دهیم. به نظرم بهتر است بسیاری از طرح‌ها قبل از اعلام رسانه‌ای و تبدیل شدن به یک دستاورد تبلیغاتی در اتاق فکرهای مشترک بررسی شود تا بدین صورت آرامش کاذب و نا امیدی به جامعه تزریق نشود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: ‌من امیدوارم که آقای زنگنه در آینده برنامه‌ریزی بهتری برای حضور در مجلس و کمیسیون انرژی داشته باشد تا بدین ترتیب مجلس هم بتواند ریل گذاری مناسبی برای دولت آینده انجام دهد. توقع مجلس و کمیسیون انرژی این است که جلسات مشترک بیشتری با این وزارتخانه برگزار شود و زمان نباید بیشتر از این هدر برود.

عباسی گفت: در حوزه صنعت نفت ما نیاز داریم برنامه‌ریزی‌های 20 تا 50 ساله انجام دهیم و در ادامه راه پروژه‌ها و اقدامات وزارت نفت بر مبنای یک اقدام جامع پیگیری شود. با این حال این قراردادهای فعلی نیز اقدامات خوبی است که نشان می‌دهد برای انجام پروژه در صنعت نفت ما از خارجی‌ها دست کشیدیم و به توان داخلی توجه می‌کنیم.