درخواست جدید از وزارت نفت
درخواست جدید از وزارت نفت
تاکنون به ارزش سه میلیارد دلار پروژه در دریا و خشکی انجام شده. پیشنهاد ایجاد کنسرسیوم E&P برای نخستین بار توسط این شرکت انجام شد که هم اکنون برای توسعه میادین مشترک بعد از دو سال اجرایی شده است.

به گزارش نبض انرژی، احمد قلعه‌بانی مدیرعامل شرکت گلوبال پتروتک کیش در مراسم امضای قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت با اشاره به ضرورت افزایش ضریب بازیافت میادین نفتی، اظهار داشت:شرکت ما یکی از شرکت‌های E&P در حوزه بالادستی نفت و گاز است که توانایی انجام و مدیریت کلیه اقدامات مربوط به حفاری و خدمات مربوط به آن را دارد.

وی افزود: تاکنون این شرکت به ارزش سه میلیارد دلار پروژه در دریا و خشکی انجام داده است. پیشنهاد ایجاد کنسرسیوم E&P برای نخستین بار توسط شرکت ما انجام شد که هم اکنون برای توسعه میادین مشترک بعد از دو سال اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت گلوبال پتروتک کیش گفت: شرکت ما بهمن سال 97 در مناقصه‌ای برای توسعه میدان سعادت آباد برنده شد در آن زمان مبلغ این قرارداد بر مبنای ریالی منعقد شد و با افزایش نرخ یورو از 9 هزار تومان در گذشته به 25 هزار تومان مشکلات جدی برای تامین تجهیزات برای ما ایجاد شده است. هم اکنون برخی کالاها مثل فولاد قیمتش با یوروی فعلی دو نیم برابر شده است.

قلعه‌بانی افزود: در این راستا ما از وزارت نفت تقاضا داریم که قراردادهایی که برای توسعه میادین به صورت ریالی بسته شده است را مورد بررسی و تجدید نظر قرار دهند و شیوه تسویه قرارداد را از ریالی به ارزی تغییر دهند.

وی اضافه کرد: شرکت گلوبال پتروتک کیش هم اکنون با 80 تولید کننده و صادر کننده داخلی قرارداد دارد که در سال جهش تولید اقدام قابل ملاحظه‌ای قرارداد امروز ما با شرکت ملی نفت منعقد می‌شود که در سایه این قرارداد اشتغال، تولید و افزایش بهره‌وری به وجود خواهد آمد.