خبر خوش نفتی مجلس به مردم
خبر خوش نفتی مجلس به مردم
مجلس شورای اسلامی امکان استفاده از بورس انرژی را یکی از گشایش‌های اقتصادی دانست و عنوان کرد: خبرهای خوبی در چند روز آینده و هفته آینده درباره عرضه و تولید نفت خواهیم داشت.

به گزارش نبض انرژی، دکتر “محمدرضا پورابراهیمی” صبح امروز ۲۵ مردادماه در آئین بهره‌برداری و افتتاح کارخانه کنتورسازی، مواد ضدعفونی‌کنند و نیروگاه خورشیدی شرکت طرح‌های صنعتی راد نیروی کرمان در باغین گفت: در شرایط سخت اقتصادی کشور مسیر اجرای پروژه‌ها در بخش های مختلف استمرار دارد و تحریم‌ها باعث توقف این پروژه‌ها نشده است.

وی بر لزوم دستیابی به دانش فنی تاکید کرد و افزود: این مهم به دست جوانان قابل دستیابی است و باید به جوانان اعتماد کرد و کارها را به دست آنها سپرد تا مسیر توسعه را طی کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا بیان کرد: اقداماتی که آمریکایی‌ها در این چند سال بر علیه جمهوری اسلامی انجام داده، اگر برای هر یک از کشورهای منطقه انجام می‌داد آن کشورها ظرف ۶ ماه سقوط می‌کردند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امکان استفاده از بورس انرژی را یکی از گشایش‌های اقتصادی دانست و عنوان کرد: خبرهای خوبی در چند روز آینده و هفته آینده درباره عرضه و تولید نفت خواهیم داشت. درست است تحریم‌ها مشکلاتی در مسیر ترانزیت نفت ایجاد کرده اما مشکل ترانزیت فرآورده‌های نفتی نداریم.

پورابراهیمی بر استفاده از بازار سرمایه توصیه کرد و ادامه داد: این بازار برای شرکت‌ها امکانات خوبی ایجاد می‌کند، ضمن آنکه افرادی که قصد سرمایه‌گذاری خرد دارند می‌توانند از این کانال استفاده کنند.

وی بیان کرد: اقتصاد ایران روزانه ۱۴۰۰ میلیارد تومان تولید نقدینگی دارد که باید در مسیر تولید هدایت شود که اگر به تولید واقعی منجر نشود برای کشور کاملا مخرب خواهد بود لذا پیشنهاد می‌کنیم به جهاد نصر کرمان که از این بازار استفاده کند.

دکتر “محمدجواد فدایی” استاندار کرمان نیز در این آئین گفت: اشتغال و تولید مهمترین اهداف استان است و معتقدیم هر کس حتی برای ایجاد یک شغل کمک می کند باید از وی تقدیر و تشکر کرد و اگر کسی کم کاری و کوتاهی کند حال در دستگاه دولتی یا خصوصی باشد؛ خیانت به نظام، مردم و تداوم انقلاب کرده است.

“حسن‌زاده” مدیرعامل شرکت راد نیروی کرمان نیز در این آئین گفت: برای راه‌اندازی کارخانه کنتورسازی ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و با توجه به اینکه سفارشات زیادی داریم به ۲۵ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز داریم.

وی از گرفتن سفارش تولید ۱۶۰ هزار کنتور از استان‌های مختلف کشور خبر داد و بیان کرد: تولید کنتور سه فاز و هوشمند در دستور کار داریم و می‌توانیم ظرفیت تولید این کارحانه را به ۵۰۰ هزار کنتور در سال افزایش دهیم گفتنی است که در این کارخانه زمینه اشتغال ۳۵ نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت راد نیروی کرمان ادامه داد: برای راه‌اندازی نیروگاه حورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی نیز حدود ۱.۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که مجوز ۲۵ مگاواتی برای آن اخذ کردیم و این نیروگاه در حال حاضر برای ۲ نفر اشتغال ایجاد کرده است.