باور به رشد ایران بدون کمک اروپا
باور به رشد ایران بدون کمک اروپا
مدت هاست این تفکر در کشور تبلیغ می شود که ایران بدون آمریکا و غرب نمی تواند پیشرفت کند. از قبل از انقلاب هم این تفکر بود و حالا هم هست. با روایت های مختلف و لحنی دلسوزانه همین موضوع را بیان می کنند مثلا هرکس می خواهد بزرگ شود با بزرگان باید بنشیند، یا مگر ایران کره شمالی است، یا آقا نمی شود با دنیا که قهر کرد.

به گزارش نبض انرژی، هادی بیگی نژاد  با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جریان تحریف در کشور، بیان کرد: در بیانات رهبری نکات مهم زیاد بود که می شود روی هر کدام از آنها بحث کرد. بنده راجع به یکی از آنها توضیح می دهم. مدت هاست این تفکر در کشور تبلیغ می شود که ایران بدون آمریکا و غرب نمی تواند پیشرفت کند. از قبل از انقلاب هم این تفکر بود و حالا هم هست. با روایت های مختلف و لحنی دلسوزانه همین موضوع را بیان می کنند مثلا هرکس می خواهد بزرگ شود با بزرگان باید بنشیند، یا مگر ایران کره شمالی است، یا آقا نمی شود با دنیا که قهر کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: اما واقعیتش همان است که گفتم یعنی ما بدون غرب نمی توانیم پیشرفت کنیم. این همان تحریفی است که رهبری روی آن دست گذاشتند. مشخصا از سپاه نام بردند. طی سال های بعد از دفاع مقدس زحمت کشان سپاه با کار علمی و خون دل خوردن کار را به جایی رساندند که ما امروز می بینیم در زمین، در هوا و فضا، در دریا در پیشرفت های علمی، ساخت پالایشگاه، ساخت ماشین و سایر موارد سپاه جزء برترین هاست.

نماینده مردم ملایر در مجلس یازدهم تصریح کرد: آمریکا و غربی ها کجا به سپاه کمک دادند؟ هیچ جا. بلکه تحریم کردند و گروه تروریستی خواندند و تهمت زدند. اما سپاه روز به روز رشد کرد و اگر درهای کشور را ببندند این سپاه همان سپاه خواهد ماند. اینکه ایشان برای خط بطلان کشیدن بر روی تحریف نام پالایشگاه ستاره خلیج فارس را بردند که توسط سپاه ساخته شده برای همین است. اتکا به توان داخلی و داشتن پیشرفت، مصداق عینی اش همین عملکرد سپاه است. به همین دلیل غربگراها با اصل سپاه مخالفند.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از مواردی که رهبری بر روی آن تکیه داشتند این بود که ما می بایستی تحریم ها را بزرگنمایی نکنیم و واقعی نشان بدهیم. به عنوان مصداق عینی پیشرفت هسته ای را نام بردند. خوب ما این پیشرفت های هسته ای را با توجه به ظرفیت های درونی و توکل به خدا به دست آوردیم. وقتی به عملکرد شهدای هسته ای نگاه می کنیم این روحیه را می بینیم. پس با تکیه به ظرفیت درونی به پیشرفت هسته ای رسیدیم  و نکته مهمی که گفتند این بود که با تکیه به غرب خسارت فراوان دیدیم. پس معلوم می شود از طرف غربی ها تحریم بزرگنمایی می شود تا رفتار ایران تغییر کند.ما بدست خودمان به کشور خسارت زدیم ولی آیا مشکلات اقتصادی حل شد؟ نه.

وی افزود: از اول هم معلوم بود چون در طول تاریخ غرب هیچ دشمنی به دشمنش رحم نکرده است. ایشان راه برون رفت از این مشکلات را در تقویت اراده دانستند. اگر ما اراده کنیم که مشکلات را حل کنیم و به غرب توجه نکنیم آنوقت جلو می رویم، کما اینکه در دفاع مقدس اینگونه شد. شهید حسن باقری در ابتدای جنگ که ما موفق نمی شدیم، گفت باید شیوه جنگیدن را عوض کنیم. امام هم با واسطه رهبری در جریان قرار گرفته و راضی شدند. شیوه ی جنگیدن عوض شد و فتوحات ما آغاز شد. امروز رهبری نام از این شهید بزرگوار آوردند، به نظر بنده باید شیوه عملکرد ما در مدیریت کشور تغییر کند.

منبع: ایسنا