تعیین اولویت‌های کمیسیون انرژی مجلس
تعیین اولویت‌های کمیسیون انرژی مجلس
وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس مباحثی که در جلسه مطرح شد نامه را دکتر عباسی رییس کمیسیون انرژی تنظیم کردند تا برای دفتر ریاست مجلس ارسال شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از اولویت بندی محورهای کمیسیون انرژی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

مالک شریعتی نیاسر در گفت و گو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی، بیان کرد: جلسه امروز کمیسیون انرژی با دستور بررسی نهایی اولویت های کمیسیون برگزار شد و نتایج بررسی طی نامه ای به هیئت رئیسه مجلس اعلام خواهد شد. این نامه پیرو درخواست دفتر رئیس مجلس برای دریافت اولویت های کمیسیون های تخصصی مجلس است.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس مباحثی که در جلسه مطرح شد نامه را دکتر عباسی رییس کمیسیون انرژی تنظیم کردند تا برای دفتر ریاست مجلس ارسال شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اولویت های کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: محور اول کمیسیون پیگیری اشتغال در کشور با تاکید بر ظرفیت های حوزه انرژی به خصوص کاهش خام فروشی و حذف تدریجی آن است که در صنایع پایین دستی دنبال شود. محور دوم تاکید بر خودکفایی صنایع حوزه انرژی در همه زمینه ها و حمایت از دانشکده ها و پژوهشکده های مرتبط با آن است که هم بحث تولید داخل را دنبال کنیم و هم بحث لایسنس دهنده ها را به عنوان یک محور پیشران دنبال خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی در ادامه تاکید کرد: محور سوم کمیسیون، حمایت از شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده در حوزه انرژی است. محور چهارم پیگیری اصلاحات ساختاری حوزه انرژی چه در حوزه تقنینی و چه در حوزه اجرا است. اگر نیاز باشد اصلاحاتی در آئین نامه مجلس و نظام حکمرانی انرژی انجام شود. محور پنجم نیز توجه ویژه به منابع انسانی حوزه انرژی و توسعه آموزش و تحقیقات عادلانه سازی نظام حقوق و دستمزد در این زمینه است.

شریعتی افزود: صبح روز سه شنبه نیز کمیسیون انرژی با حضور وزیر نفت جلسه خواهد داشت و وزیر نفت با حضور نمایندگان سوال کننده به سوالات نمایندگان پاسخگو خواهند بود. بعد از ظهر نیز کمیسیون با حضور وزیر نیرو جلسه خواهد داشت و رسیدگی به سوالات نمایندگان از وزیر نیرو دنبال خواهد شد