صادرات غیر نفتی افزایش یافت
صادرات غیر نفتی افزایش یافت
همچنین مقدار ۶۴۶۵ تن کالا به ارزش ۱۲۱ میلیون و ۹۵ هزار و ۹۶۵ دلار به صورت ترانزیت خارجی از کشور خارج شده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش ۲۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش نبض انرژی،

امیر عباس حمیدی سرپرست اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: کل صادرات انجام شده در چهار ماه سال ۹۹ بالغ بر  ۶ میلیون و ۴۳ هزار و ۵۶۸ تن کالا شامل متانول ، پروپان ، بوتان ، پلی اتیلن سبک و سنگین ، میعانات گازی ، آمونیاک ، گوگرد ، استایرن و نفت خام به ارزش افزون بر ۱ میلیارد و ۴۷۱ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۱۳ دلار به خارج از کشور بوده است که این کالا ها به کشورهای چین ، کره جنوبی ، هند ، ژاپن ، اندونزی ، ترکیه ایتالیا، آلمان ،ترکیه ، مصر ، کویت و غیره صادر شده است .

به گفته وی، همچنین مقدار ۶۴۶۵ تن کالا به ارزش ۱۲۱ میلیون و ۹۵ هزار و ۹۶۵ دلار به صورت ترانزیت خارجی از کشور خارج شده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش ۲۲ درصد افزایش داشته است.

 سرپرست اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از افزایش حمل کالای داخلی به صورت کاپوتاژ به مقدار ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۸۱ تن کالا به ارزش ۱ میلیارد و ۱۶۲ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۳۰۸ دلار گفت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۴۱ درصد و از حیث ارزش ۱۴۱ درصد رشد داشته است.

به گفته وی، مقدار کل واردات کالا که جهت تکمیل فازها و پالایشگاه‌ها به کار رفته، به مقدار ۱۷ هزار و ۳۰۱ تن کالا به ارزش ۱۷۷ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۵۱۸ دلار بوده است.

منبع: فارس