ارزآوری بخش پایین‌دستی پتروشیمی
ارزآوری بخش پایین‌دستی پتروشیمی
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک بخش پایین‌دستی صنعت پتروشیمی سهم بسزایی در اقتصاد کشور دارد، از این رو باید بیش از گذشته برای توسعه و تقویت این بخش برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرد.

به گزارش نبض انرژی موسی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با بیان اینکه حرکت صنعت پتروشیمی در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد، گفت: با وجود برخی محدودیت‌هایی که تحریم برای صنایع کشور از جمله صنعت پتروشیمی ایجاد کرده، اما افزایش مقدار تولید محصولات پتروشیمی نشانگر سربلندی این صنعت است.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که جهش صنعت پتروشیمی با رونق تولیدات صنایع پایین‌دستی همراه باشد، افزون بر ایجاد اشتغال فراوان، ارزش‌ افزوده را نیز برای کشور به همراه دارد.
وی تصریح کرد: بدون شک بخش پایین‌دستی صنعت پتروشیمی سهمی بسزا در اقتصاد کشور دارد، از این رو باید بیش از گذشته برای توسعه و تقویت این بخش برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرد.
احمدی عنوان کرد: پتروشیمی و صنایع وابسته به آن، خط مقدم جنگ اقتصادی به شمار می‌آیند، این صنعت نخستین زنجیره پس از نفت است، همچنین یکی از مبانی اساسی توسعه کشور ایجاد صنایع پتروشیمی است که افزون بر جلوگیری از خام فروشی، مواد اولیه صنایع پایین‌دست را برای تقویت تولید ملی و توسعه اقتصادی کشور فراهم می‌کند.

منبع: شانا